Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 490 ggr
Eda
2020-04-04 11:01

Semestertips i Coronatider

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom många likt min man och jag är mer eller mindre instängda då vi är 70+ tänkte jag att alla som läser detta på denna tråd skulle kunna ge tips på vad man kan göra nu i vår och i sommar. (Två planerade resor den ena med hela familjen just nu till England och den andra på en flodkryssning i Tyskland har vi nu trist nog avbokat, likaså två folkhögskolekurser och hyra av sommarstuga en vecka på Dalarö). 

Vi har försökt att promenera med 2-meters avstånd till mötande men det har inte varit helt lätt för vi har flera gånger blivit förbisprungna bakifrån av flåshurtiga på 30 cm:s avstånd, så i morse knatade vi mot vår vana upp redan kl. 7.00, tog en morgonpromenad och mötte bara två personer på lagom avstånd. 

Vad vi nu håller på med är att måla åtta köksstolar och att instruera alla våra vänner hur man installerar Skype. 
I min blogg på följande länk har jag försökt göra en bruks hur man skall göra:  
https://handikapptips.wordpress.com/2020/03/30/bildkommunikation-med-vanner-anhoriga-man-inte-kan-traffa/

Sagoläsning för barnbarn på Skype.

Det vore trevligt om fler här skriver vad ni nu sysslar med eller tänker göra nu senare i vår och under sommaren! 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2020-04-04 11:26
#1

Mina killar och jag tänker göra lite olika utflykter med bil, bl a till Hornborgasjön och om det blir lagom varmt kanske en utflykt med tält 🙂 Vi håller oss för oss själva med stort avstånd till andra människor.  

Skype och andra liknade chattforum  är verkligen toppen i dessa tider 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonicaLagerquist
2020-04-04 11:42
#2

Vi längtar efter den 2 maj då åker båten i sjön och sen blir det segling .Sen väntar vi en kull kattungar andra veckan i maj så det blir ju en del pyssel med det också. Ungarna håller vi kontakt med via FB.Svärmor ringer vi till dagligen. Så snart det blivit lite varmare kommer vi att gå ner till svärmor och prata med henne när hon är ute på balkongen. Hon bor en trappa upp så det blir ju automatiskt ett bra säkerhetsavstånd.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
2020-04-04 12:19
#3

Vad trevligt det låter med  Desks resa till  Hornborgasjön och Monicas båtutflykter! Vi har dessvärre gjort oss av med vår båt sen några år tillbaka, nu skulle den verkligen behövts!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
2020-04-04 12:23
#4

Ja hade båten varit i vattnet nu så skulle vår frivilliga karantän vara lite roligare.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
2020-04-17 16:59
#5

Vi är nio vänner som brukar äta lunch tillsammans 1 – 2 ggr/månad. Nu är det slut med det eftersom sex av oss är 70+, men vi har nu startat gruppsamtal varje dag på Skype. Hitintills har det fungerat för åtta av oss, den nionde hörde vi men kunde inte se, men det skall väl lösa sig så småningom!  

På påskafton skypade vi med barn och barnbarn och det var i alla fall roligt att se och höra dem även om vi inte kunde fira påskmiddag tillsammans!🐤🐓🐔🐣🐥

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2020-04-25 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Nu är mina åtta stolar färdiga också med tvätt av tyget till sitsarna och fastsättning igen. Det tog sin tid eftersom jag använde tunn färg och fick måla stolarna inte minde än tre gånger!
Vidare har jag uppdaterat blogginlägget med Sittgympa och lättare gympa  eftersom 15 av länkarna inte fungerade fastän det bara var 1½ år sedan jag skrev det.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: