Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etiketterhjälpmedelvardagsbestyrmm
Läst 67 ggr
Eda
2025-11-06 14:10
4

Rollator för frakt av större inköp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🛒
Att storhandla med rollator kan vara både smidigt och bekvämt!
Med väskor, korgar och elastiska spännband kan du enkelt frakta matvaror och även större paket.

Tips: Om du inte har någon rollator men i behov av en, fråga vårdcentralen om du kan få en rollator förskriven i stället för att köpa en själv. (Häromdagen mötte jag en granne som har mycket svårt att gå, när hon fick syn på mig och min rollator sade hon att en sådan skulle hon också köpa. Jag tipsade henne då om Vårdcentralen och nu har hon en som hon fick till låns helt gratis! Eftersom vi bor i Stockholm medför det ingen avgift, i en del andra kommuner får man betala en mindre låneavgift).

I min blogg har jag skrivit om var man kan handla spännband och lämpliga väskor och korgar som passar rollatorer.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2025/10/28/sa-storhandlar-du-smart-med-rollator/
🛒

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

INNEHÅLL:1. INLEDNING2. NÄR JAG HANDLAR OCH GÖR STÖRRE INKÖP3. NÄR JAG FRAKTAR STORA TUNGA PAKET4. BUTIKER SOM SÄLJER VÄSKOR & KORGAR FÖR ROLLATORER RESPEKTIVE GUMMISTROPPAR5. LITE HISTORIK OM ROLLATORN 1.INLEDNINGEn rollator har flera användningsområden. De finns både för inomhus- och utomhusbruk. Här skriver jag om den senare, som förutom att vara oumbärlig om man har…