Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etiketterhjälpmedelvardagsbestyr
Läst 38 ggr
Eda
2

Enkel nålpåträdning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Bild 2 och 3 från Ohlssons Tygers hemsida

TIPS – NÅLPÅTRÄDNING!
Bild 1. Nålpåträdning med en hand fungerar med hjälp av en enkel nålpåträdare och en bit Scotch-Brite-svamp.
Bild 2. Enklaste nålpåträdaren för synålar. Speciella nålpåträdare finns för symaskin – men denna fungerar också om man trär på nålen på symaskinen snett bakifrån.
Bild 3. Öppningsbara nålar för synsvaga.

Läs mera på följande länk som handlar om Textila och konstnärliga aktiviteter för personer med rörelsenedsättning:
https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/15/textila-och-konstnarliga-aktiviteter-for-personer-med-rorelsehinder/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Länkarna är uppdaterade 2022-10-13 ÖVERSIKT Om att brodera, sy, väva, virka, sticka, påta, ryaknytning & miniatyrbroderi finns beskrivningar i denna blogg. för att hitta dessa gå till kategorier i vänsterkanten eller till registret. I denna blogg har jag också inlägget: Textila och konstnärliga aktiviteter för personer med demenssjukdom I min andra blogg funkatips har jag skrivit om…
  • Redigerat 2022-10-16 07:41 av Eda
Vixxen
1

Smarta lösningar!

MonicaLagerquist
1

Smart

Stolt ägare till tre La permer