Framkomlighet för rörelsehindrade i stadsmiljö
Hej!
Vi är en grupp studenter som går en kurs i interaktionsdesign på Lunds Tekniska Högskola. Vårt projekt är att ta fram en prototyp av ett digitalt verktyg som eventuellt kan underlätta framkomligheten för rörelsehindrade i stadsmiljö. Tanken med enkäten är att få en tydligare bild av hur informationsflödet ser ut kring vilka platser i staden som är anpassade för rörelsehindrade.
Det hade varit väldigt hjälpsamt ifall ni skulle vilja lägga 3-5 minuter på att delta i vår enkät. Länk finns nedan.
Ha det fint!
Är det bara rörelsehindrade ni vill ska besvara enkäten?
Vi riktar oss främst till rörelsehindrade eller vårdare av rörelsehindrade. Men det går definitivt bra att svara på enkäten ändå.
Vänliga hälsningar, Valter
Jag har svarat.
Mitt rörelsehinder är inte så stort men dock ett hinder ibland.
Går med krycka eller käpp utomhus.
/Maria
Jag har problem med att ta mig fram när det är skymning eller mörkt synsvag
Stolt ägare till tre La permer
Funktionsvariation och har svårt med balans och ojämna ytor.
Lägg gärna in på denna sajt:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6: Tack så mycket, vi har postat i det forumet nu
I min blogg har jag ett inlägg som gäller Åktips vid funktionsnedsättning med SL, om den kanske kan vara till någon hjälp.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2016/11/16/aktips-vid-funktionsnedsattning-med-sl-buss/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-09-11 12:57 av Eda