Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etiketter: övrigttillgänglighethjälpmedelvardagsbestyrallmäntrullstolar
Läst 58 ggr
Valter1
1

Framkomlighet för rörelsehindrade i stadsmiljö

Hej!

Vi är en grupp studenter som går en kurs i interaktionsdesign på Lunds Tekniska Högskola. Vårt projekt är att ta fram en prototyp av ett digitalt verktyg som eventuellt kan underlätta framkomligheten för rörelsehindrade i stadsmiljö. Tanken med enkäten är att få en tydligare bild av hur informationsflödet ser ut kring vilka platser i staden som är anpassade för rörelsehindrade.

Det hade varit väldigt hjälpsamt ifall ni skulle vilja lägga 3-5 minuter på att delta i vår enkät. Länk finns nedan.

Ha det fint!

https://forms.gle/oqQ5jX8N2S8SM6Sf8

Vi är en grupp studenter som går en kurs i interaktionsdesign på LTH. Vår uppgift är att ta reda på vilka utmaningar som rörelsehindrade kan stöta på när de tar sig runt i stadsmiljö. Genom denna enkät vill vi få en tydligare bild av hur informationsflödet ser ut kring vilka platser i staden som är anpassade för rörelsehindrade. I slutändan kommer vi att använda denna information för att ta fram en prototyp för ett digitalt verktyg, med förhoppningen att prototypen kan underlätta informationsflödet om vilka platser i staden som är anpassade för rörelsehindrade. Denna prototyp kommer förmodligen inte resultera i en kommersiell produkt, men kan hjälpa till i utvecklingsarbetet med framtida produkter. ENKÄTEN ÄR ANONYM
Niklas
1

Är det bara rörelsehindrade ni vill ska besvara enkäten?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Valter1
0

Vi riktar oss främst till rörelsehindrade eller vårdare av rörelsehindrade. Men det går definitivt bra att svara på enkäten ändå.

Vänliga hälsningar, Valter

Maria
0

Jag har svarat.
Mitt rörelsehinder är inte så stort men dock ett hinder ibland.
Går med krycka eller käpp utomhus.

/Maria

MonicaLagerquist
0

Jag har problem med att ta mig fram när det är skymning eller mörkt synsvag

Stolt ägare till tre La permer

Vixxen
0

Funktionsvariation och har svårt med balans och ojämna ytor.

Pyttelite
0

Lägg gärna in på denna sajt:

https://funktionshindrade.ifokus.se

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Valter1
0

#6: Tack så mycket, vi har postat i det forumet nu

Eda
0

I min blogg har jag ett inlägg som gäller Åktips vid funktionsnedsättning med SL, om den kanske kan vara till någon hjälp.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2016/11/16/aktips-vid-funktionsnedsattning-med-sl-buss/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Inlägget är uppdaterat 22-09-11 Jag var 2016-11-15 med på en informationstur per buss anordnad av Keolis & Sl, som handlade om hur man säkrast åker buss i Stockholm om man är äldre eller har funktionsnedsättning. I slutet på detta inlägg finns en sevärd film Tryggare bussresa för dig som senior från 2019-05-09. I filmen…
  • Redigerat 2022-09-11 12:57 av Eda