Nattsärk för dam & herr vid rörelsenedsättning
Fotona här ovan i bild kommer från Sitting Feather AB:s hemsida.
Kan man själv ta på och av sina kläder, men har svårt att trä i ärmarna och huvudet kan en framknäppt nattsärk underlätta.
Får man assisterad påklädning är det oftast enklast att trä på sig plagget framifrån d.v.s. med öppningen baktill.
Detta plagg för dam eller herr (finns också i vitt) kan knäppas såväl fram som bak.
Om nattplagg för dam och herr med funktionsnedsättning, se: https://textilochtips.wordpress.com/2022/06/16/nattplagg-for-dam-herr-med-funktionsnedsattning/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-07-25 08:05 av Eda
Smart.
Stolt ägare till tre La permer
Det ser ju smidigt och skönt ut, även om jag med spretiga fingrar och som gärna vill komma åt och klia mig på armarna, skulle få panik av så där snäva och långa "handledslinningar"… :)
Jag sover hellre i mina slitna T-shirts, vilket jag även brukar försöka få med mig ett lass till sjukhuset om jag hamnar på operation eller något… för att slippa "städrock" eller linnen vars axelband hänger under brösten hela tiden, så man lika gärna kunde gå naken :D
#2: Om man vill ha kortare ärmar utan mudd och om man själv eller någon man känner är sykunnig så är det ju lätt att klippa av ärmarna till lagom längd och fålla upp dem.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.