Slog tillbaka mot näthatet
En kvinna med den ovanliga sjukdomen Freeman-Sheldon-syndromet började lägga ut en bild på sig själv varje dag på sociala medier efter den elaka kommentaren.
Hon har nu hundratusentals följare! "Andra funktionsvarierade personer berättade för mig att de identifierar sig med mina ord och började lägga upp sina egna selfies, berättar Melissa."
Starkt gjort! 🌺
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-07-23 17:22 av Sabah

Bra att någon säger ifrån.
Stolt ägare till tre La permer
Heja Melissa!💖
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0:
Vi behöver synliggöra oss här i Sverige också, mer än vi gör. Jag ser dagligen diskriminerande kommentarer. Inte alltid just beträffande utseende.
Utan mer om jobb, trädgårdsskötsel, cafébesök, restaurangbesök, konsertbesök, fritidsintressen och annat som inga har rättighet till, utan får "anstränga" sig själva.
Då är man både enögd, blind och enkelspårig och ser allt i svartvitt och borde tänka efter innan man slår på sin dator igen för att skriva någon drypande kommentar.
Alla kan på grund av diverse funktionshinder, inte "anstränga sig lite" och har heller inte råd att betala för allt man behöver hjälp med.
Men med enkla hjälpmedel, kan man klara sig själv långt, inom jobb, trädgårdsskötsel och annat och ha ett meningsfullt liv utan att känna sig som en "mupp" (ja det har jag och vänner varit kallade på vår arbetsplats tidigare, av arbetsgivare bland annat).
Tillgängligheten i form av ramper, så man kan ta sig ut och in ENKELT med rullator, rullstol, permobil och vad man nu tar sig fram med, samt elektroniska dörröppnare så man slipper ringa och boka tid i butiker, caféer och restauranger är fortfarande urusel… För att inte tala om handikapplatser på idrottsarrangemang och konserter, finns det 8-10 rullstolsplatser på en arena för 8.000 besökare, så är det mycket…
- Redigerat 2022-07-24 17:33 av [Ragatans Naturande]