Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etikett: tillgänglighet
Läst 77 ggr
Eda
1

♿Rullstolspromenader i Göteborg med omnejd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

♿ I min blogg har jag nu skrivit om lättgångna promenader dels inne i Göteborg och dels om turförslag på tillgängliga strövområden utanför Göteborg som fungerar för rullstol och barnvagn.

Med finns också länkar till olika museers tillgänglighet och till hur man förflyttar sig i Göteborg med rullstol samt litteratur om lättgångna vandringar och vandringsleder i och utanför Göteborg.
🌺Se: https://handikapptips.wordpress.com/2021/09/28/rullstolspromenader-i-goteborg-med-omnejd/ 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

INNEHÅLL1. GÖTEBORG STADS TILLGÄNGLIGHET    A. Gällande förflyttning   B. Gällande museer   C. Gällande parker & strövområden inne i Göteborg2. TILLGÄNGLIGA STRÖVOMRÅDEN UTANFÖR GÖTEBORG3. LITTERATUR: VANDRINGAR OCH VANDRINGSLEDER I GÖTEBORGS OMGIVNINGAR M.M.4. ÖVRIGA LÄNKAR GÄLLANDE GÖTEBORG5. LÄNKAR TILL PROMENADER PÅ ANDRA PLATSER I SVERIGE............................................................................. ,Efter att jag skrivit om Rullstolspromenader i Malmö och övriga Skåne fick jag kommentaren…