Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etikettertillgänglighethjälpmedelvardagsbestyr
Läst 64 ggr
Eda
1

Växtodling för rullstolsburna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Om Växtodling för rullstolsburna och för andra med begränsad rörlighet skrev jag ett blogginlägg för några år sedan, som nu är uppdaterat.
Har man rörelsebesvär och/eller sitter i rullstol kan det vara extra besvärligt med att nå ner till marken och att använda traditionella trädgårdsredskap, jag gick därför och kollade på bl.a. några äldreboenden och Sinnenas trädgård i Vasaparken i Stockholm och såg hur de gjorde samt googlade på lämpliga trädgårdsredskap och utemöbler.

Inläggets innehåll:

1. Balkongodling
  2. Utomhusodling
  3. Trädgårdsredskap
  4. Utemöbler
  5. Butiker
  6. Länkar

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/07/26/vaxtodling-for-rullstolsburna-och-for-andra-med-begransad-rorlighet/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Länkarna uppdaterade 2021-05-17 Höga blomlådor utanför Bergsundsgatan nr.6 i Stockholm. Många i Sverige gillar att påta och plantera växter av olika slag. Har man rörelsebesvär och/eller sitter i rullstol kan det vara extra besvärligt…
  • Redigerat 2021-06-24 08:14 av Eda