Arm- & bentränare
Min man och jag har nu köpt en minicykel, de kallas också minibike, motionscykel, hemtränare m.m. Detta för att vi faktiskt behöver mer motion än vi får idag.
Med den kan man träna såväl armar som ben. Vilket motstånd man vill ha är lätt att justera med en ratt och hur länge man vill hålla på bestämmer man själv. Vi tycker att den fungerar bra och vi har nu både cyklat och armtränat med den i en vecka. Eftersom vi båda tycker att det är långtråkigt att motionera har vi placerat den framför Tv:n, så man nästan glömmer bort att man tränar.
Enligt ett tyskt köpråd jag hittade på nätet skall den också fungera om man är sängliggande. Det stod inte hur, men min man fick testa och det fungerade väl sisådär om han halvsatt i sängen med minicykeln ställd på ett fast underlag (vi tog en stor bricka) framför sig. Jag fick jag hålla i apparaten så att den inte välte medan min man trampade på.- Om man hade ett bord som kunde ställas över sängen kan jag tänka mig att den skulle kunna lämpa sig för armträning!
Men eftersom vi inte är sängliggande tyckte vi att den var okej och väl värt sitt pris.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2021-02-13 10:57 av Eda

Ser liten och smidig ut.
Själv har jag ett gåband och en roddmaskin.Håller just nu på att trappa upp träningen efter en tids slard.Går 30 minuter per dag på gåbandet.Ska börja ta ett pass på 30 minuter med roddmaskinen också.Trist men med en bok att lyssna på samtidigt så får det gå.
Stolt ägare till tre La permer
Ja den är behändig och går lätt att plocka undan. - Först köpte vi en åbäkig motionscykel som var dyr och obekväm att sitta på och det värsta med den var att motståndet fungerade inte så att när man trampade på den kändes det som man cyklade i en nedförsbacke hur vi än skruvade på den. Men efter att vi pratat flera gånger med firman som sålde den fick vi som tur var skicka tillbaka den och fick pengarna tillbaka.
Vi kör med den nuvarande i ½ timmespass precis lagom för ett tv-program jag brukar titta på och sen har vi ett lite kortare pass med vanlig gympa från en urgammal Friskis och Svettisskiva.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.