Tips på ny hobby
Att inreda ett dockskåp eller ett dockskåpsrum är en trevlig hobby som också fungerar om man har begränsad rörlighet och är rullstolsberoende. I min textilblogg har jag länkar till butiker; dels var man kan köpa färdiga dockor, hus och möbler och dels var man kan köpa kit för att själv sätta ihop möbler och brodera möbelklädslar, mattor m.m.
OBS! Under Användbara länkar finns också med var man hittar gratis mönster och beskrivning på möbler, mattor, kläder till dockskåpsdockor m.m.
Vad som krävs är intresse, någorlunda fingerfärdighet, bra belysning och att man ser vad man gör!
Länk finns också till förstoring och specialbelysning.
Den ena bilden är från Stockholms miniatyrmässa och den andra bilden är från mitt dockskåpsrum som jag har placerat i ett hörnskåp i vardagsrummet.
Länk till inlägget, se: https://textilochtips.wordpress.com/2021/01/04/hobbytips-miniatyrbroderi-for-dockskap/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2021-01-05 16:49 av Eda

Varning bara.Dockskåp är en vanebildande hobby.Plötsligt sitter man där med en massa dockskåp.😉
Stolt ägare till tre La permer