Tips på anpassade husgeråd för köket
Jag har just skrivit klart ett blogginlägg om TIPS PÅ HUSGERÅD & HJÄLPMEDEL FÖR KÖKET. Förutom många prylar som fungerar bra om man bara kan använda en hand eller har nedsatt rörelseförmåga finns också många bra presenttips på vettiga prylar också för de som inte har någon funktionsnedsättning. T.ex. ”lockpysöppnaren” skulle jag inte kunna klara mig utan, den är jättebra för omöjliga burklock.
Det finns många hjälpmedelsbutiker som säljer hjälpmedel för hushållet, den butik i Sverige som har störst sortiment tror jag är Varsam som har både fysiska butiker i Stockholm, Västerås och Örebro samt webbshop, så därför skriver jag här bara om artiklar jag hittat i deras sortiment.
(OBS! Jag får lägga ut Varsams bilder och jag erhåller ingen ersättning från butiken.)
Länk till mitt blogginlägg där jag skrivit om drygt 50 artiklar med bilder på dessa, se: https://handikapptips.wordpress.com/2020/12/03/tips-pa-husgerad-hjalpmedel-for-koket/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2020-12-05 09:11 av Eda