Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etikettövrigt
Läst 748 ggr
Eda
1

Klädvalet rea

Jag såg att Klädvalet (webbutik för personer med funktionsnedsättning) nu efter jul 2019 har rea på dam- & herrkläder, dam- & herrskor med extra bredd. Vidare på lite barnkläder, barnsandal, ortoser, stödbandage & div. andra hjälpmedel.
Se: https://www.kladvalet.se/product-category/rea-varor/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
0

Ja alla dessa reor överallt😉

/Maria

Eda
0

Ja det kryllar verkligen av reor just nu, men det är få butiker som säljer anpassade kläder. Dessutom är dessa kläder ofta dyra, så behöver man dessa kan det vara vits att passa på!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

Maria
0

De kanske gör som många andra butiker. Småhöjer priserna under hösten för att sedan ha rea. Jag tror att vi blir mycket lurade hur som…

/Maria

Eda
1

Jag skulle inte ha för troligt att Klädvalet i förväg småhöjer priserna för att sedan rea dem! Jag vet inget om deras prissättning, men eftersom det finns få butiker i Sverige med kläder för personer med funktionsnedsättningar är konkurrensen av denna typ av kläder inte så stor, så jag tror inte att man av den orsaken måste rea kläderna. 

Jag har sett att många av Klädvalets kläder kommer från den kanadensiska firman Silvert´s som nu har stor rea och då antar jag att också Klädvalet får sina plagg till lägre inköpspris.