Rörelsehinder iFokus

Rörelsehinder

Etikettertillgänglighethjälpmedelvardagsbestyrallmänt
Läst 52 ggr
Eda
2024-12-27 11:18
1

Förhöjning av sittmöbler, bord och sängar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Fotona med förhöjningen i trä och ”Elefantfoten” för stol eller säng samt förhöjningskudden är från Varsams hemsida. Fotona med sängförhöjningsklossarna, uppresningskudden samt uppresningsstödet är från Euforias hemsida.

I min blogg har jag skrivit ett inlägg för länge sedan som nu är uppdaterat. Det handlar om förhöjning av sittmöbler, bord och sängar samt en uppresningskudde som kan placeras i befintlig stol, fåtölj eller soffa. Vidare ett uppresningsstöd för stol och soffa som kan förses med ett litet brickbord.

Vad jag också tycker är praktiskt är en förhöjningskudde som man kan ta med till vänner man vet har låga sittmöbler.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2013/11/27/forhojning-av-befintliga-sittmobler-bord-och-sangar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Länkarna uppdaterade 2024-12-26 Bordet på denna bild har en av de vanligast förekommande benförhöjningarna som är i plast, men förhöjningar finns också i metall och trä. ...........................................-Här följer två förslag för ”hemfixaren” på hur man själv kan fixa förhöjningar om man är lite snickarkunnig. .…
  • Redigerat 2024-12-27 11:24 av Eda