Tillgänglighet

Tillgänglighetsanpassade bad inom- och utomhus

2019-07-18 09:59 #0 av: Eda

Jag har nu uppdaterat ett blogginlägg jag skrev 2012 om tillgänglighetsanpassade bad, tyvärr är det inte så många fler bad jag fått med jämfört med det ursprungliga inlägget jag skrev, detta delvis beroende på att var sjätte kommun saknar sådana bad uppgift från Humana (2019-07-11)

Tillgänglighetsbarometern  kan man se vilka kommuner som syndar/är bra!

När det gäller inomhusbad har jag bara uppgifter från Stockholm, när det gäller utomhusbad har jag också med bad från Malmö, Göteborg och Halmstad.

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2012/11/02/handikappbad/

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2019-07-18 10:12 #1 av: MonicaLagerquist

Utanför Enköping finns ju Sommaro där kan man bada grilla och fika.

Sommarro Handikappgård

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-07-18 10:16 #2 av: Eda

#1 Jättebra om ni  fyller på med fler tillgänglighetsanpassade bad ni känner till!

Anmäl
2019-07-24 22:20 #3 av: Eda

#1 Jag kontaktade Sommarro Handikappgård, de sa att badet är öppet för alla men att de har varken ramp eller lift till badet.

Anmäl
2019-07-30 09:30 #4 av: Eda

Jag fick igår följande tips: Vill tipsa om att Möllebadet i Salems kommun söder om Stockholm nu har en badramp för alla och badrullstol (Hippocampe) för utlåning i badets kiosk.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.