Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 391 ggr
Eda
7/18/19, 9:59 AM

Tillgänglighetsanpassade bad inom- och utomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu uppdaterat ett blogginlägg jag skrev 2012 om tillgänglighetsanpassade bad, tyvärr är det inte så många fler bad jag fått med jämfört med det ursprungliga inlägget jag skrev, detta delvis beroende på att var sjätte kommun saknar sådana bad uppgift från Humana (2019-07-11)

Tillgänglighetsbarometern  kan man se vilka kommuner som syndar/är bra!

**När det gäller inomhusbad har jag bara uppgifter från Stockholm, när det gäller utomhusbad har jag också med bad från Malmö, Göteborg och Halmstad.

**Se: https://handikapptips.wordpress.com/2012/11/02/handikappbad/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MonicaLagerquist
7/18/19, 10:12 AM
#1

Utanför Enköping finns ju Sommaro där kan man bada grilla och fika.

Sommarro Handikappgård

Stolt ägare till fem La permer

Eda
7/18/19, 10:16 AM
#2

#1 Jättebra om ni  fyller på med fler tillgänglighetsanpassade bad ni känner till!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
7/24/19, 10:20 PM
#3

#1 Jag kontaktade Sommarro Handikappgård, de sa att badet är öppet för alla men att de har varken ramp eller lift till badet.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
7/30/19, 9:30 AM
#4

Jag fick igår följande tips: Vill tipsa om att Möllebadet i Salems kommun söder om Stockholm nu har en badramp för alla och badrullstol (Hippocampe) för utlåning i badets kiosk.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: