Annons:
Etikettövrigt
Läst 582 ggr
Eda
7/3/19, 10:53 PM

Trasrya, bonad & kudde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

En snabbtillverkad variant av rya är trasrya, en rya med knutar av tygremsor. Ryaknytning fungerar också med bara en hand. 

Den rutiga kudden har ryaknutar av fleeceremsor och den grön/rosa bonaden av mattrasor. Botten måste vara gles för att remsorna ska kunna komma igenom, t.ex. kan man använda halkmatta.  

Beskrivning, mönster och var man kan köpa material, se
https://textilochtips.wordpress.com/2019/07/01/trasrya/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
7/4/19, 8:46 AM
#1

OBS! Om man knyter ryaknutar med en hand är det enklast om man använder sybåge.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
9/2/19, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Mönster och beskrivning till barnkammartavla NESSIE (Loch Ness-odjuret) som jag knöt under en bussresa i Skottland i somras.
Se: https://textilochtips.wordpress.com/2019/09/01/nessie-barnkammartavla-i-trasryateknik/  (Som ni ser är mönstret mycket högre än det färdiga resultatet beroende på att man knyter knutarna över två trådar).

###

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: