Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 565 ggr
Eda
2019-06-18 22:15

Lättknäppta arm- och halsbandslås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Många har besvär med att knäppa arm- och halsbandslås. En del smycken finns att köpa med magnetlås, även lösa magnetlås finns att köpa (obs dessa får ej användas i samband med Pacemaker, stör frekvensen).

Om man googlar på Bilder med sökord magnetlås smycken får man upp en mängd olika typer av lås. De verkar vara mycket vanliga, även om jag inte kände till dem! Nu skall jag byta ut låsen på flera halsband jag har hemma, på några måste jag dessvärre också trä om pärlorna samtidigt. Pärltråd, pärltrådsnålar och magnetlås säljs av bl.a. av Slöjd-Detaljer och Panduro.  – Ett tips för den ”ickefingerfärdiga” önska er låsbyte i present till födelsedag eller julklapp om ni har någon anhörig eller vän som kan klara av det.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Pyttelite
2019-06-18 23:12
#1

Jag kan verkligen rekommendera magnetlås - de fungerar mycket bra!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
2019-06-18 23:57
#2

Det tycker jag också!
Jag håller nu på och testar med att fästa fast glasögonsnoddarna med  magneter.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2019-07-05 07:52
#3

Det var ingen bra idé att sätta fast dessa magneter på glasögonsnoddarna, de ramlade av vid minsta påfrestning, i så fall måste man ha extra starka magneter.  Också om man har tunga halsband måste man ha starkare magneter.
Jag hittade på nätet ytterligare en firma som har mycket magneter och smyckesdetaljer, www.fyndiq.se 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: