Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 721 ggr
Eda
5/21/19, 10:50 AM

Rullstolstillbehör & rullstolshandskar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en längre tid tänkt skriva om rullstolstillbehör & rullstolshandskar och har nu äntligen kommit till skott.

INLÄGGET I MITT  BLOGGINLÄGG (https://handikapptips.wordpress.com/2019/05/19/rullstolstillbehor-rullstolshandskar/ )
*INNEHÅLLER:  1. Väskor*2. Rullstolshandskar, vantar, muffar m.m. 
****3. Rullstolsdynor & mjuka armskydd 
****4. Rullstolsbälten 
****5. Paraply för rullstol & rollator
****6. Käpp- och kryckhållare 
****7. Bord/brickor
****8. Ekerskydd
****9. Backspegel för rullstol
****10. Glidbrädor
****11. Övrigt (mugghållare, benlyftare m.m.)
****12. Tips
**13. Länkar 

När det gäller väskor finns såväl sådana som fästs bak, på sidan eller under sitsen. En nyhet för mig var bl.a. en smartphonehållare som kan fästas var som helst med adapter på rullstolen. 

Speglar för vanliga rullstolar har jag inte hittat några bra, någon som vet? 

Tipset om bl.a. arbetshandskar fick jag från det tidigare inlägget från 2015 iFokus om: Tips på smarta saker till rullstol 

Rullstolsbälten tycker jag är en nödvändighet efter att nästan tappat min mamma när jag skulle köra henne med rullstol över en snödriva.

De flesta ekerskydd jag tidigare sett tycker jag har varit väldigt tråkiga, men de från Hea Medical som jag har bild på i min blogg tycker jag är riktigt roliga.

Skriv gärna om ni har några synpunkter eller tips!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
3/4/21, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Foto på ekerskydd från HEA Medical

Blogginlägget är nu uppdaterat!
https://handikapptips.wordpress.com/category/rullstolstillbehor-handskar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Inlägg om Rullstolstillbehör & handskar skrivna av Textil och tips
U
3/14/21, 11:37 PM
#2

Ett tips för den som önskar komma närmare natur och friluftsliv, ta en titt på Zoom Uphill från Zoomability.
En rullstol, fast ändå inte och det är ett redskap för den som verkligen vill vara aktiv.

Eda
3/20/21, 6:23 PM
#3

Om Zoom Uphill har jag skrivit följande i min blogg när det gäller semestertips på länken https://handikapptips.wordpress.com/2012/10/18/sommavistelse-for-handikappade/#more-78
att Zoom Uphill Zoom finns att hyra på Fallängetorp vandrarhem som ligger norr om Sala, 15 mil från Stockholm och 6 mil från Västerås. Det är en KRAV-certifierad lantgård med kor, får, hästar, hundar, katter och höns. Turer, också för rullstolsburna kan bokas med häst & vagn samt med det terränggående fordonet Zoom Uphill Zoom.”

De har ett hus där man kan bo som är tillgänglighetsanpassat i bottenplanet.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Rydebäcks badplats med rullstolsramp. Foto: Handikapptips 2016 Inlägget uppdaterat 2021-03-09 För att komma till Semestertips i utlandet, klicka här För att komma till rehabilitering i Sverige, klicka här För att komma till rehabilitering i utlandet, klicka här Här nedan följer några förslag på rekreation och semester i Sverige för personer med funktionsnedsättning. Hur man hittar anpassade hotell, vandrarhem,…
Upp till toppen
Annons: