Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 693 ggr
Eda
4/2/19, 8:30 PM

Lättpåtagen cape att sy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mitt senaste blogginlägg är en cape i trikå, den är mycket lätt att sy också för den måttligt sykunnige. Capen består av ett rakt tygstycke hopsytt på axeln med en enda söm, sen kantad runt om. För personer med rörelsenedsättning är den lätt att ta på och av eftersom den inte har några ärmsömmar. Beroende på hur man sätter på sig den får den lite olika utseende.

Beskrivning, se: https://textilochtips.wordpress.com/2019/04/01/lattsydd-cape-i-trika/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Pyttelite
4/2/19, 8:49 PM
#1

Mycket trevligt plagg även om man inte har funktionsnedsättning, förutom "en tumme mitt i handen". 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
4/2/19, 9:00 PM
#2

Även med "tummen mitt i handen" klarar nog många av  att sy capen!Skrattar

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Pyttelite
4/2/19, 9:10 PM
#3

Kanske kan man förenkla ytterligare genom att fålla halslinningen och ersätta axelsömmen med dekorativa säkerhetsnålar - typ kiltvarianten.

Fin var den och ser varm och skön ut inför begynnande vårkvällar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: