Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1034 ggr
Malrub80
2018-11-16 18:04

Rullstol

Hej alla. 😀 Jag har ett dilemma. Har varit hemma i snart 1 år, pga utmattningssyndrom och fibromyalgi som ställer till det. Jag kan inte gå långa sträckor innan jag har sån fruktansvärd värk i ländrygg och höfter. Allt liksom låser sig och jag kan knappt få upp benen över en tröskel. Detta har genererat i att jag gärna undviker situationer där jag måste gå långt, stå eller inte kan ta mig med bil. Livet tar en paus… och jag kan inte köra bil en längre stund då min UMS förhindrar mig. Min pojkvän har föreslagit att jag ska försöka få tag på en rullstol, så att jag kan vara med på allt jag går miste om… Men hur får man ens tag på en? Jag har än så länge ingen diagnos som styrker min smärta i ländrygg/höfter, väntar på mr nu. Finns det nån hjälp att få?!? 🌹

Annons:
Maria
2018-11-16 18:10
#1

Jag gissar att du är under utredning vad det gäller fibromyalgi och utmattningssyndrom. Försök att få en remiss till en arbetsterapeut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Malrub80
2018-11-16 20:00
#2

Maria: Jag har diagnosen fibromyalgi sedan 2013. Utmattningssyndromet kom som ett brev på posten efter att ha försökt vara som alla andra hela tiden. Har remiss till mr på ländrygg och höfter, samt röntgen på rygg. Har pratat med läkare, kurator, reumatolog, fysioterapeut samt arbetsterapeut. Ingen av dem vill göra något förrän man vet vad som påverkar min rygg och mina höfter. Under tiden håller jag mig i stallet eller hemma, där vet jag att jag kan vila när jag behöver.

Maria
2018-11-16 20:12
#3

Aha. Det kan ju vara så att genom att använda rullstol att du förvärrar din situation så du kanske får avvakta tills MR är gjord.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: