Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1144 ggr
Gronstedt
10/4/18, 12:46 PM

"Ytterplagg" för rullstolsburen?

Jag skulle vilja hitta något slags "fotsack" eller liknande, som kan skydda  en rullstolsburen persons ben och fötter mot väder och vind på promenader. Något slags vindskyddande och gärna vattentätt "överdrag" som kan knäppas runt båda fötterna och upp över knäna. Det får gärna gå så högt att personen kan stoppa in händerna under också. Bör kunna knäppas fast i rullstolen. Ska passa en storväxt man med stora fötter. Viktigt att det är lätt att sätta på utan att personen behöver lyftas ur stolen eller benen behöver lyftas för högt.

Någon som har tips på var man kan köpa?

Annons:
Pyttelite
10/4/18, 1:44 PM
#1

Lindströms konfektion i Västervik håller på att lägga ner men kanske finns denna åkpåse kvar i lagret?

http://lindstromskonfektion.com/index.php?route=product/product&path=39&product_id=424


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
10/4/18, 1:46 PM
#2

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
10/4/18, 6:34 PM
#3

Jättekonstigt att Lindströms åkpåse nu kostar över 2.000:- eftersom de tidigare haft otroligt låga priser på allt, eftersom de håller på att upphöra! T.ex. långbyxor med upphöjd bak som kostat 2.344:- kostar nu 248:- Om du skulle vara intresserad av Lindströms åkpåsar, ring och fråga om priset verkligen stämmer.  

I min blogg har jag ytterligare ett inlägg om var man kan köpa åkpåsar.
Se: Åkpåsar och andra värmande plagg för benen – länkar till butiker

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Gronstedt
10/4/18, 7:09 PM
#4

Tack båda två, jag hittade några varianter jag ska kolla närmare på, personen som ska ha den har väldigt långa ben.

Vixxen
10/5/18, 12:08 AM
#5

Kolla täckkjolar på Engelsons. I stor storlek kan den funka.  https://www.engelsons.se/termokjol-lofsdalen

Upp till toppen
Annons: