Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1471 ggr
Eda
7/29/18, 12:01 PM

Växtodling för rullstolsburna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

I min blogg har jag nu gjort ett inlägg om växtodling för rullstolsburna och för andra med begränsad rörlighet.
Förutom lämplig höjd på blomlådor, anpassade trädgårdsredskap som t.ex. vinklade handtag, extra korta verktyg, extra långa verktyg. utomhusbord med lämplig höjd för rullstolsburna m.m. så finns också med en utförlig litteraturlista gällande balkong och mindre trädgårdsodling.

Se: Växtodling för rullstolsburna och för andra med begränsad rörlighet 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
9/5/18, 8:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Litteraturlistan från  Växtodling för rullstolsburna och för andra med begränsad rörlighet som handlade om böcker som jag tror kan vara lämpliga för balkong- och mindre trädgårdsodling har jag nu flyttat till ett eget inlägg och utvidgat med  böcker om krukväxter.

 Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/08/29/odling-och-blommor-for-hem-balkong-samt-mindre-tradgard-litteratur/

Nästa inlägg jag tänker skriva om kommer att handla om Självbevattning av blomkrukor och balkonglådor.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
9/11/18, 11:05 AM
#2

På boendet där min svärmor bor har de flera växtbänkar på anpassade höjd. Det odlas både sånt som går att äta och kryddväxter som man kan gå och lukta på. Även buskar och vackra blommor.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
9/21/18, 11:00 AM
#3

Om semester- och långtidsbevattning har jag nu gjort ett blogginlägg.
Också om man inte åker på semester kan det vara praktiskt att inte behöva vattna flera gånger varje vecka.  T.ex. på min mammas boende vattnade inte personalen några blommor, så där hade hon dels plastblommor i vas och krukor och dels långtidsbevattning av rosenbuske på balkongen.
Själv är jag inte så förtjust i plastblommor, men många är verkligt naturtrogna nuförtiden och min mamma var jätteförtjust i dem!

I krukan på bilden har jag lecakulor i botten, jord ovanpå avskilt med en vattengenomträngande väv. 

Länk till blogginlägget: 
https://handikapptips.wordpress.com/2018/09/17/sjalvbevattning-av-blomkrukor-och-balkonglador/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: