Vardagsbestyr

Lättsydd badkappa för sittande i rullstol

2018-07-25 17:03 #0 av: Eda

För rullstolsanvändare  tänkte  jag att man skulle kunna göra denna badkappa kortare bak så att den slutar vid ryggslutet, för att kunna trä på sig plagget utan att behöva resa sig upp samt komplettera med en handduk som man lägger på rullstolssitsen.

Om man har assisterad påklädning kan man göra badkappan öppen mitt bak och knäppa den med t.ex. kardborrbandsbitar.
Mönster och beskrivning, se https://textilochtips.wordpress.com/2018/07/23/badkappa-for-strand-samt-for-rullstolsburna/

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2018-07-26 13:19 #1 av: bernil55

Snygg! Läckert tyg, blir fint till tunika till vita byxor också. 

Anmäl
2018-07-29 08:29 #2 av: Eda

Jag gillar också tyget, det kommer faktiskt från min mans söndersparkade påslakan. Lakanet hade en bra bredd och var bara nött nertill. Tyget är ju inte i frotté precis men det är praktisk med lättare vikt för badkappa på resor!

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.