Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 662 ggr
Eda
2018-07-25 17:03

Lättsydd badkappa för sittande i rullstol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

För rullstolsanvändare  tänkte  jag att man skulle kunna göra denna badkappa kortare bak så att den slutar vid ryggslutet, för att kunna trä på sig plagget utan att behöva resa sig upp samt komplettera med en handduk som man lägger på rullstolssitsen.

Om man har assisterad påklädning kan man göra badkappan öppen mitt bak och knäppa den med t.ex. kardborrbandsbitar.
Mönster och beskrivning, se https://textilochtips.wordpress.com/2018/07/23/badkappa-for-strand-samt-for-rullstolsburna/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
2018-07-26 13:19
#1

Snygg! Läckert tyg, blir fint till tunika till vita byxor också.

Eda
2018-07-29 08:29
#2

Jag gillar också tyget, det kommer faktiskt från min mans söndersparkade påslakan. Lakanet hade en bra bredd och var bara nött nertill. Tyget är ju inte i frotté precis men det är praktisk med lättare vikt för badkappa på resor!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: