Annons:
Etikettövrigt
Läst 1212 ggr
Eda
5/22/18, 10:34 PM

Hjultorget 2018 i Kista

Ni har väl inte missat att i morgon startar Hjultorget!

 23 – 24 maj 2018 i Kista. Öppet 9 – 17.

Gratis för besökare. Registrering, se: http://hjultorget.nu/registrering/  

Utställare: http://hjultorget.nu/exhibitors/

”Hjultorget är hjälpmedelsmässan med fokus på en aktiv livsstil för människor med funktionsnedsättningar. Här kan du prova de senaste hjälpmedlen och lyssna på aktuella föreläsningar som inspirerar och ger ny kunskap. Här finns möjlighet för både gammal och ung att testa olika idrotter och att utmana elitidrottare.

Under Hjultorget 2016 var både besökare och utställare mycket nöjda och inför mässan 2018 satsar vi återigen på att samla bra utställare och föreläsare. 2016 gjorde vi ett lyckat försök att fokusera en del av mässan på barn och unga och även 2018 bjuder Hjultorget på intressanta utställare, föreläsare och aktiviteter för barn, unga och deras föräldrar. 

Hjultorget arrangeras av RG Aktiv Rehabilitering och Personskadeförbundet RTP.”

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MonicaLagerquist
5/22/18, 10:57 PM
#1

Spännande. Tyvärr lite för långt bort.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
5/24/18, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Igår var jag på Hjälpmedelsmässan i Kista och såg massor av fantastiska hjälpmedel och förslag på upplevelser. Allt ifrån segelflygplan med lyft, Spanienresor, bil- och bostadsanpassningar, rullstolar, anpassade motorcyklar till ergonomiska stolar och mycket mer. 

Mässan hade också flera intressanta föreläsningar och flera prova-på-sporter som bordtennis, rullstolscurling, paracykling, rullstolsinnebandy och sportskytte.

Vad jag saknade var anpassade kläder och praktiska småprylar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: