Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1667 ggr
Eda
3/24/18, 8:02 AM

Lådcyklar för äldre med rörelsehinder

Idag kunde man läsa i DN att Sollentuna kommun köper in specialbyggda lådcyklar med plats för två resenärer till äldreboenden i kommunen, sen är det bara för personal och närstående att trampa!

Jag har tidigare läst att några andra äldreboenden i Sverige har liknande cyklar. Ett mycket trevligt initiativ som man skulle önska att det fanns på alla institutioner för personer med rörelsehinder. 

Länk till DN:s artikel: https://www.dn.se/arkiv/stockholm/ladcyklar-ska-ta-aldre-ut-pa-turer/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
3/24/18, 8:04 AM
#1

Det är tyvärr en låst artikel om man inte är prenumerant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/24/18, 8:04 AM
#2

Cyklar för två finns på äldreboendet i vår by.Toppen så att de äldre kan få kommma ut i friska luften och se sig om lite.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
3/24/18, 8:10 AM
#3

#1 Oj då,  jag visste inte att länken var låst,  det är ju konstigt att artikeln går att dela på Facebook, vilket jag gjorde alldeles nyss.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
3/26/18, 9:15 AM
#4

I Uppsala kommun – vård o och omsorgsverksamhet pågår nu ett projekt:
 Cykling utan åldermed följande äldreboenden som deltar: 

Karl-Johansgården 
Västergården 
Bernadotte
Linné 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: