Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1226 ggr
Eda
2017-09-10 18:04

Att resa utan bagage

Jag fick häromdan tips om ett företag som heter www.bagpal.se vars tjänster går ut på att man skall slippa släpa på sitt bagage som hämtas hemma och levereras direkt till hotellet eller vart man vill ha bagaget och vise versa. Det skulle även fungera till utlandet. Man kan i förväg ta reda på kostnaden.
Om man har svårt att bära väskor, hjälpmedel etc. kan jag tänka mig att det skulle vara praktiskt, bara man vore säker på att grejorna kom fram.

Är det någon som har utnyttjat tjänsten eller har några synpunkter?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Tjeja
2017-09-14 21:24
#1

Svindyrt!! Kollade upp en enkel resväska på 20 kg till Andalucien i Spanien.

 2670 kr!!!

Vågar inte ens tänka då vad det skulle kosta med rullstol, medicinskt bagage (tänker typ påsdialys prylar etc), Sondmat och tillbehör etc etc.. HU!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eda
2017-09-15 17:21
#2

Det var det värsta, tack för informationen. 🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Bagpal Scandinavia AB
2017-12-27 20:48
#3

Hej!

Vi skulle bara vilja förtydliga vår prismodell då vi tillhandahåller två olika tjänster, Economy och Express, Economy är vår landsvägstjänst och det mest prisvärda alternativet och Express är flygfrakt och går därmed lite snabbare. Priset som är angivet ovan är via vår Express tjänst och här nedan är ett prisexempel via Economy;

Sändning till Malaga (Andalucien) Spanien

2 st 20 kg resväska (65x40x30 cm) 
1 st rullstol 17 kg (110x110x30 cm)
Pris totalt: 1 701:- inkl moms

Leveranstid ca 6 arbetsdagar

Hör gärna av er om ni vill veta mer, maila oss på kundtjanst@bagpal.se eller ring 0200-88 38 95.

Med vänlig hälsning

Niklas
Kundtjänst
Bagpal Scandinavia AB

Tjeja
2017-12-28 17:49
#4

#3 Hej och tack för info!

Tyvärr fortfarande alldeles för dyrt för min brukare med motordriven rullstol och dialyspåsar, sondmat mm.  6 dagar är dessutom alldeles på tok för länge att vänta på hjälpmedlen.

Antagligen är ni billigare än många andra alternativ men för de mest behövande är det ändå Sjukt mycket pengar om det inte finns en dialysmottagning där allt redan finns som hen kan gå till på semesterorten. 😞

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: