Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 6878 ggr
Eda
12/10/16, 11:35 AM

Rullstolspromenader i Sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Foton: Skogstur

I min blogg har jag ett inlägg som heter: Promenader & utflykter i Sverige även lämpliga för rullstol & barnvagn där finns förslag på promenader och utflykter med länkar till bl.a.: Skogstur, NaturkartanTrippa, Walk in Stockholm och Fritt Fram-appen. 

Skogstur – föreningen som anordnar anpassade promenader i skogsmiljö i Stockholmstrakten också lämpliga för rullstol.Gällande Naturkartan pågår sedan i somras ett projekt mellan Naturkartan och Skogstur.info som beräknas bli klar i mars 2017. Det heter ”En tillgängligare natur” som bl.a. går ut på att göra det enkelt för människor att ta sig ut i naturen, och göra den mer anpassad också för personer som använder rullstol.
Vidare finns förslag på hur man kan söka på Google för att hitta promenader och utflyktsmål, som passar för rullstolspromenader på många platser i Sverige.

I slutet av detta inlägg finns litteraturlista för promenader i Stockholm, Göteborg och Malmö samt förslag på tipspromenader.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: