Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1929 ggr
Skorpion76
11/9/16, 6:37 PM

Se upp för hala vägar!

Idag när jag skulle gå till jobbet var vägen hal som en tvål och det som hade varit moddigt dagen förut hade frust till isklumpar. Ta det lugnt om ni ska ut och gå eller cykla och se noga efter var ni sätter fötterna eller var ni har hjulen! Jag får problem med att köra med rollatorn när det fryser till så där eftersom den fastnar i det ojämna väglaget.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
pudelfixa
11/10/16, 11:38 PM
#1

Nu kommer den jobbiga tiden! Sitter i rullstol! Bor i Stockholm! Plogat! ? Och dom som bestämmer i samhället säger att vi har samma rättigheter som övriga! ???? HAR VI DET??? HAR DOM FÖRSÖKT TA SIG FRAM PÅ EN OPLOGAT VÄG????? NÄ DET ÄR MYCKET FYRKANTIGT I DETTA SAMHÄLLE!!!!

Skorpion76
11/11/16, 6:37 AM
#2

#1 Det är i sådana här situationer som det kommer fram att vi som är funktionsnedsatta inte alls verkar ha samma rätigheter sm alla andra.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Eda
11/11/16, 1:08 PM
#3

För många år sedan när jag en vinter skulle köra min rullstolsburna mamma över Valhallavägen i Stockholm höll hon på att glida ur rullstolen när jag körde över en snövall. När jag berättade detta för en arbetsterapeut fick hon ett löst bilbälte att sätta fast på rullstolen. Bältet var jättebra och hon kände sig trygg! I nödfall skulle det nog också kunna fungera med ett vanligt skärp

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
11/12/16, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tänkte att det skulle passa in här att påminna om, för er som inte är rullstolsburna, att jag har ett blogginlägg som bl.a. handlar om testade broddar som nu i november har uppdaterats, se: SKOTILLBEHÖR

Om min man kan jag berätta att han förra året tjurade när jag bad honom använda sina broddar, varpå han ramlade pladask utanför vår dörr, där det bildats ett islager täckt av snö, vilket resulterade i sjukhusbesök - magnetröntgen - spricka i axeln och värk i sex veckor!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: