Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1919 ggr
Eda
2016-08-15 19:14

Tips på anpassade – överdelar & badbyxor - herrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I min textilblogg har jag skrivit exempel på olika typer av anpassade T-shirts, linnen, skjortor, tröjor & badbyxor för herrar samt länkar till vilka butiker som säljer dessa.
Klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2021-04-08 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Foto från Silvert´s hemsida på en skjorta knäppt med magneter.

Nu är också detta inlägg uppdaterat.
De flesta av dessa anpassade plagg som säljs tas på framifrån och knäpps omlott bak med tryckknappar på ovansidan av axlarna. De är avsedda för personer som får assisterad påklädning, som har smärta i muskler och leder som får ont i armarna vid påklädning.
De är också lämpliga för demenssjuka personer som upplever obehag vid av och påklädning och också för demenssjuka som tar av sig kläderna också när det inte är lämpligt!
Vad som jag också skrivit om är skjortor som knäpps med magneter isydda med dold knäppning, se bild här ovan. OBS! Dessa får inte användas om man har pacemaker (stör frekvensen).
För att komma till blogginlägget: https://textilochtips.wordpress.com/2016/08/13/anpassade-skjortort-shirts-linnen-trojor-badbyxor-for-herrar-lankar-till-butiker/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

                                     Länkarna uppdaterade 2021-04-07 För personer med rörelsenedsättning, såväl yngre som äldre, är det svårt att hitta kläder att köpa som både är praktiska och dessutom snygga.I Sverige är det Klädvalet som har störst sortiment, fler butiker finns, se förteckning längst ner.Av utländska…
  • Redigerat 2021-04-08 17:30 av Eda
Eda
2021-04-08 17:34
#2

Jag försökte lägga in både bild och videofilm som visar magnetknäppning samtidigt, men det fungerade inte, så nu kommer filmen separat!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

  • Redigerat 2021-04-08 17:40 av Eda
Upp till toppen
Annons: