Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1252 ggr
Svartsynt
7/17/16, 2:15 PM

Välja assistansbolag?

Hej!

Jag har precis fått beviljat personlig assistans och ska nu välja bolag, men det finns ju så många olika och jag har ingen aning om vilket bolag jag ska välja! Skulle vara tacksam om ni ville hjälpa mig genom att dela med er av era erfarenheter/tips kring detta! 

Ska jag välja kommunal assistans eller ett privat bolag? Är ett stort eller litet bolag bättre? Vilka bra bolag finns i Västerbotten? 

Om det är intressant i sammanhanget så är jag en 24-årig tjej som är synskadad och rullstolsburen på grund av extrem benskörhet, bor i Umeå. 

Tacksam för hjälp!

Annons:
RuiXue
7/28/16, 1:22 PM
#1

Himla lurigt det där. Det bästa är nog att titta på olika bolag, prata med dom och arbeta med det bolag som känns bäst för just dig och dina värderingar. Det finns ju både vinstdrivande och icke vinstdrivande bolag, och även om de stora vinstdrivande kan vara nog så bra, så har de ändå ett vinstintresse som ibland väger tyngre än att se till att personalen har det bra osv. 

Kommunal assistans har jag tyvärr inte hört så mycket bra om. 

Vilka bolag som finns just i Västerbotten vet jag dessvärre inte då jag själv bor i Västra Götaland, men många bolag som inte är strikt lokala brukar kunna vara väldigt flexibla när det kommer till ort där arbetet utförs.

Jennie


Svartsynt
7/28/16, 3:53 PM
#2

#1 Tack för ditt svar! 

Nej, jag har inte heller hört så gott om kommunal assistans, så det tänker jag inte välja. Men två privata företag som jag tycker verkar bra är God Assistans och Livihop. Har du hört talas om någon av dem och hur de är? 🙂

Upp till toppen
Annons: