Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1834 ggr
Eda
6/23/16, 8:46 PM

Liten väska för förvaring av pengar, mobil m.m.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Svart rullstolsväska/dagväska/handväska. Foto: Euforias hemsida Man med ”halsväska”. Eget foto Bältespåsar. Foto: Irma Förvaringsbälte Asaklitt. Eget foto Förvaringsbälte Asaklitt med plånbok & mobil istoppad. Eget foto

Jag håller nu på med att skriva ett blogginlägg om praktiska småväskor som kan användas av såväl män som kvinnor. Väskorna tänkte jag skulle vara avsedda för att förvara pengar, mobil, nycklar, ev. smink etc. som kan vara svårt att plocka upp om man är rullstolsanvändare, använder rullator eller om man har händerna upptagna av t.ex. kryckor. Jag har dels tänkt att göra beskrivningar på hur man kan sy sådana väskor och dels tänkt skriva om var sådana finns att köpa.

Rullstolsväskan/dagväskan/handväskan som syns på bilden är från Euforia. Den kan placeras på rullstolen eller hängas med en bärrem om halsen. Den finns i två storlekar: 20,5 x 13,5 x 8 cm respektive  26 x 18 x 11 cm.

Jag har en vän, som tidigare prövat med en väska hängande om halsen, se bilden (var han köpt väskan minns han inte). Väskans blixtlås har han låtit förse med lite större ringar eftersom han har svårt att greppa. Han tyckte att den fungerade bra men eftersom han nu har fått alltmer svårt att greppa har han övergått till att använda ett byxbälte där han placerat två lösa fickor utan knäppning (som hans fru sytt efter hans önskemål, se bilden). Stor mag/midjeväska har han aldrig gillat eftersom han tycker att det blir för bylsigt om han har väskan placerad under ett ytterplagg och därmed svårt att knäppa om sig.

Vad jag också skulle kunna tänka mig som skulle kunna fungera förutom ”halsväskan” och bältespåsarna är ett förvaringsbälte. Asaklitts förvaringsbälte som syns på bilden har expanderbara fickor för telefon, nycklar etc. Bältet finns i rosa, svart & turkos och är enligt reklamen så lätt och smidigt så att det knappt märks.

Har någon som läser detta några synpunkter och tips om småväskor?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
7/5/16, 10:31 AM
#1

Jag kanske visar min specialare sen, fast den rymmer bara pengar.

Eda
7/5/16, 10:50 AM
#2

Det ser jag fram emot!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

bernil55
7/18/16, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Det började med att jag hittade en sån här på loppis, men då med en matchande rem. Jag slet ut den men hittade en till på loppis, som lever än, med ett snöre som jag satt dit. 🙂

För mig är det viktigare att det funkar än att det är vackert, trots att jag tidvis varit en riktig klädsnobb och sytt en massa själv.

bernil55
7/18/16, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Åh, jag fick till det hyfsat! Då fort sätter jag.

Sen har jag fått tag på flera enkla små plånböcker, till exempel den på bilderna här, som jag satt eller håller på att sätta rem på.

En bild tyvärr suddig. Jag gör inte om det en gång till, för jag får ont av att skriva, klicka…

bernil55
7/18/16, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Den här har jag köpt som "reserv" men ej använt än. Sladdrig, går nog bra att gömma under kläder. Turistplånbok. Tror det var på Sparköp.se  men i så fall finns den inte längre. (annars Homeshop eller annan sån där prylfirma)

bernil55
7/18/16, 11:59 AM
#6

Fick man inte göra reklam här? Chansar. Denna kan väl vara behändig för vissa: https://www.sparkop.se/accessoarer/planbocker/planbok-som-rymmer-mobilen0

Annons:
Eda
7/18/16, 1:28 PM
#7

Tack Bernil för alla råd, dessvärre funkar inte länken

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

bernil55
7/18/16, 11:00 PM
#8

Provar igen, fuskade sist.
Plånbok

Eda
7/19/16, 8:02 PM
#9

Snygg och dessutom billig!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: