Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1299 ggr
DesK
2016-05-03 11:53

Lätt att öppna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härom dagen skulle vi äta rårakor med stekt fläsk, så jag köpte en burk rårörda lingon. Upptäckte en riktigt bra sak, burken var lätt att öppna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
2016-05-03 11:57
#1

Ja det kommer fler och fler lättöppnande burkar. Vet att bl.a. ICA hade olika testlock och burkar en gång som jag provade på och fick betygsätta

Maria
2016-05-03 12:01
#2

Japp, jag har också råkat på en sådan burk. Hallonsylt.

Jag tog i som jag brukade men den kändes som den redan varit öppnad så jag började lukta och kolla datum innan jag fattade😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inkanyezi
2016-05-03 12:15
#3

Då slipper man sabrera den.

Min fru har lite klena nypor, så jag skaffade ett par såna här. En här på Lidingö, och en i Santiago de Cuba. De fungerar suveränt för burkar som inte har lättöppnat lock. Eftersom man kan hålla burken eller flaskan med båda händer när man öppnar får man bra kraft, och den funkar på de ynkligt små flasklocken också. Så länge alla lock inte är lätta att öppna måste vi nog ha en sån öppnare.

Den första jag skaffade var en sån här som är helt värdelös. Man måste trycka ganska hårt framåt för att den ska greppa locket. Och när man öppnar kan den ställa till locket så att det inte kan stängas igen. Den halkar lätt, så man kan göra illa sig. Min fru lyckades inte öppna burkar med den.

Men den med gummi och krökta spår är suverän.

Maria
2016-05-03 12:19
#4

Jag brukar annars bända en aning med ett bestick av något slag så man får en luftbubbla under locket och då brukar det gå lätt att öppna.

Men detta lock är ju väldigt smidigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2016-05-03 12:23
#5

De här burkarna har nog funnits ett tag, men jag har missat dem, eftersom jag så sällan köper sånt här.

#3 Tack för bra tips!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
2016-05-03 17:44
#6

Foto: Varsams hemsida

Har man inte sån tur med att hitta burkar med lättskruvade lock, tycker jag den här ”Lockpysen” är bra. Den släpper ut vakuum, så locket blir lättare att skruva av. Varsam har ett tiotal olika burköppnare & en burkhållare i sitt sortiment.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2016-05-03 18:14
#7

Maria det är ett bra tips, men det funkar tyvärr inte alltid för mig i alla fall.

Tack Inkanyezi och Eda för era bra tips och länkar 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vixxen
2016-07-01 00:18
#8

´

Upp till toppen
Annons: