Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 722 ggr
Eda
2016-05-01 16:34

Kanalresa mellan Amsterdam & Rotterdam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Eftersom jag vanligtvis bloggar om funktionsnedsättning, brukar jag även när jag är på resor försöka hålla lite koll på hur pass funktionsanpassade resor och platser är som jag besöker.

Just hemkommen från en trevlig kanalresa i Holland med MS Rigoletto. Kryssningsfartyget brukar också trafikera Rhen och Mosel. Båten är inte rullstolsanpassad, bäddarna är högt placerade, om man har minsta rörelsehinder skulle man behöva en låda att kliva på för att komma upp i sängen. Trappan ner till matsalen och trappan upp till däck är dock försedda med stollift, så lite har man tänkt till.

Hur pass anpassat Holland är vet jag inte, men jag har aldrig sett så många rullstolar på en gång som jag såg i det blomsterfagra Keukenhof. Den enorma parken (32 hektar) riktigt kryllade av rullstolar! När jag frågade en rullstolsförsedd kvinna hur hon kommit dit berättade hon att hon åkt buss som hon trodde kunde ta upp till åtta rullstolar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: