Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3056 ggr
Eda
2016-02-27 19:34

Hobbytips målarböcker för vuxna & förtryckt canvas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

_Målarboks-bilderna är från Paginas bildarkiv
Canvastavel-bilderna är från Svenskt Konstnärscentrums hemsida
_(Jag har mejlat och frågat, det är okej att ha med bilderna i iFokus)

 
Senaste årens stora innegrej är målarböcker för vuxna förknippade med mindfulness. Dessa har blivit obeskrivligt populära och säljs i miljonupplagor runt om i världen!

Om detta och förtryckt canvas (som när man målat färdigt blir tavlor som kan hängas på väggen) har jag skrivit om i Handikapptips. 

Denna nya hobby tror jag lämpar sig för många personer med funktionsnedsättning som vill ha en trevlig sysselsättning men som kanske inte själv kan eller har lust att rita egna mönster, men som ändå vill måla och själva välja och kombinera färger.

**Om hjälpmedel *för att kunna rita och måla*** kommer jag senare att skriva om i ett separat inlägg.

Många målarböcker förknippas med ANTISTRESSTERAPI, MINDFULNESS, ZENTANGLE- & MANDALA-måleri. Förklaring på dessa ord samt många fler bilder samt länkar till var man kan köpa dessa målarböcker eller kan ladda ner gratis på nätet finns i min blogg.    

[**Klicka här.

**](https://handikapptips.wordpress.com/2016/02/21/malarbocker-for-vuxna-och-fortryckta-canvasdukar/)

Bloggen är ideell, utan försäljning eller vinstintresse.

Tycker du bloggen är bra – gilla gärna!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
2016-02-29 00:18
#1

Tills vidare har jag hämtat ett par bilder från webben. Här är en:

Och jag har köpt lite nya färg pennor men inte kommit igång.  Men det verkar som sagt ha blivit väldigt populärt, inte minst bland sjuka, stressade, handikappade. 

Egentligen tror jag att jag gillar tuschpennor bättre, smala, vad nu det heter, men då  måste jag se till att papperet är tjockt nog.

Eda
2016-02-29 07:19
#2

Draken du länkade till är jättetrevlig! Om du gillar att teckna med tusch kanske Hejnums Telefonkonst vore något för dej.
Se, YouTubefilmen:

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2018-12-06 15:35
#3

Målarböcker är fortfarande mycket populära och till min stora förvåning har jag hitintills fått inte mindre än 5.384 sökningar på  blogginlägget : ”Hobbytips målarböcker för vuxna & förtryckt canvas”.  Många av dessa målarböcker har nu sålts slut på förlagen och nya har tillkommit, därför har jag nu gjort ett nytt blogginlägg med c:a 70 nya böcker. 
 
Se:  https://handikapptips.wordpress.com/2018/12/03/malarbocker-for-vuxna-och-fortryckta-canvasdukar-del-2/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: