Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1929 ggr
[kalelo]
2/12/16, 6:26 PM

Anpassning pga barn

Hej, Anpassning av hjälpmedel för att man har barn, vilka hjälpmedel har ni och/eller vilka känner ni till? Jag behöver ha min permobil anpassad så att jag kommer ut med min 1-åring på egen hand. Så i 1 år nu har jag suttit fast i lägenheten och kan inte ta mig ut själv med min son. Jag väger över 130+ kg, så en Cykel sitta framme vid styret fungerar inte (den modellen klarar max 120kg). Vilka hjälpmedel finns redan uppfunna? Var är de skaffade? …och vem har funnit dem? Hjäkpmedelscentralen? Hjäkpmedelscentralen i Blekinge har kört fast, främst pga barnfrågan, i minst 6 månader nu. Jag är fullständigt låst och kan inte vara en fullgod förälder pga hjälpmedel sakas. SÅ SNÄLLA HJÄLP MIG! Alla tips och idéer mottages tacksamt.

Annons:
VildaVittra
2/12/16, 6:29 PM
#1

Kan du inte sätta barnet i en Babybjörn och sedan sätta dig själv i permobilen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thenameless
2/12/16, 7:27 PM
#2

Det där lät som en bra idé? Om inte magen är i vägen pga av övervikten..

Vad är det som behöver anpassas på permobilen? är det chassit så att den klarar tyngden ? Det borde de väl kunna svesta fast några extra stag på?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[kalelo]
2/12/16, 7:59 PM
#3

Har en mini crooser M2, (4-hjuling) som klarar max 150kg. .. dvs mindre än sonens och min gemensamma vikt tillsammans. Har testat mai-tai sele när han var yngre, men det tar på synförmåga = inte trafiksäker, samt att han blir för varm och drunknar i svett, det fungerar inte med jacka eller overall för någon av oss. Har själv gett förslag på Cykel kärra bakom, men att det ska var säkert för sonen, samt kunna gå igenom bommar vid gångbanor. Att sonen kan stå mellan mina ben vid sitsen kommer inte att fungera heller, pga min fotskada samt att jag behöver utrymmet ifall jag ska ha något med mig/handla något (för korgen tar max 5 kg och är liten).

VildaVittra
2/12/16, 8:06 PM
#4

#3 Fast så här står det i specifikationen: "Brukarvikt - upp till 175 kg i standard. (250kg HD modell))". Vart har du fått 150 kg ifrån? 

http://www.minicrosser.se/visning_af_scootere.asp?AjrDcmntId=986

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[kalelo]
2/12/16, 8:20 PM
#5

Kan ha rört till det med hur mycket den väger

VildaVittra
2/12/16, 8:25 PM
#6

Kikat runt lite och det finns en bagagebox som tillbehör som man monterar bak ( http://www.minicrosser.se/files/Broschyrer_SE/MC_M1_M2__2014_web.pdf ), då kan du ju frigöra utrymme fram vid fötterna alternativt vid styret (om det går att sätta någon sits på den?).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2/12/16, 8:42 PM
#7

Kan du sitta bredbent? För om du skrollar ner till sidan 75 så finns det förlängda fotstöd som tillbehör, då kanske sonen ändå kan stå/sitta mellan dina ben?

http://www.minicrosser.se/medias/2013-05/mc_m2_se_servicemanual_5185.pdf

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thenameless
2/12/16, 9:53 PM
#8

Iden med att t ex   fästa en barnstol/sadel  på korgplatsen på styret låer lysande. Om inte annat borde någon av mekanikerna på HC kunna sätta dit ett fäste eleller skapa ett?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: