Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 3766 ggr
Eda
2016-01-28 17:15

Hårtvätt i sängen utan vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eget foto

När jag skrev om hur man hjälper sängliggande med personlig hygien, kom jag i kontakt med bl.a. ”hårtvättmössa” där håret tvättas utan vatten!  Eftersom jag är lite skeptisk till saker som låter alltför fantastiska har jag nu provat den.

Håret blev luftigt, det känns lite som jag hade haft  hårgelé i det men det kliade inte efteråt vilket jag befarade. Hur tvätten går till och var man köper mössan står i:  Tvätta sängliggande i hemmet

OBS! Jag säljer inget och erhåller ingen ersättning från butiker.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
bernil55
2016-01-29 12:02
#1

Låter helt otroligt! Har läst men… fortfarande otroligt.  Jag skulle gärna vilja testa för tvätta hår är jobbigt för mig.

Men länken till beställning funkar ej, vad kostar den?

Eda
2016-01-29 13:15
#2

Inte så billig, 37.40:- för en tvätt, jag antar att frakt tillkommer.

Länk till butiken: https://www.tenabutiken.se/
Länk till mössan: https://www.tenabutiken.se/supportprodukter/ovriga-produkter/rengoring-skoljfritt/tena-schampomossa/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

bernil55
2016-01-31 22:18
#3

Jag hade hittat den men av nån anledning funkade inte länken till pris då. Tack!

Jo, det är dyrt men bra att veta att den finns!

thenameless
2016-02-02 09:34
#4

Jag vet inte om jag vill att "mitt hår" ska kännas som jag haft hårgel'e i det efter jag tvättat det?  (om jag läste rätt?)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Eda
2016-02-06 11:25
#5

Jag är inte heller så förtjust i hårgelé, men man får väl avväga fördelarna med nackdelarna.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

thenameless
2016-02-06 12:21
#6

Men jag menar vad är meningen med det då? om håret inte känns rent efteråt, Kan man ju lika gärna låta bli tycker jag på nåot vis och hoppas de kan utveckla produkten till den fungerar

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Eda
2016-02-06 19:01
#7

Håret känns rent efteråt, många använder hårgelé efter att ha tvättat håret även om inte jag gör det!
Vitsen med att tvätta håret utan vatten är att det är praktiskt om man har rörelsehinder och är sängliggande eller svårt att böja nacken bakåt. Likaså kan hårmössan vara praktisk att ha med på resor t.ex. till en sommarstuga utan duschmöjligheter.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: