Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1084 ggr
Eda
1/21/16, 6:08 PM

Tips för resor & semester gällande hygien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Foton: Duschgrepp från Varsams hemsida Toaförhöjare från _Uriforms hemsida 
__Pipinettepottan från Varsams hemsida 
__Hopfällbar toatorkare från Euforias hemsida 
__Fickdusch från Smarta Sakers hemsida 
_**
Nu har jag skrivit klart mitt blogginlägg, som jag senare tänker komplettera om jag får in fler bra tips. 
**…………………………………………….   
Har man svårt med balansen kan ett flyttbart handtag med sugproppar vara praktiskt att ha med på resor. De kan användas i dusch eller ovanför badkar och fästes t.ex. på kakelväggar. De finns i olika modeller och storlekar. 
…………………………………………….   
Toaförhöjare finns portabla som kan sättas ovanpå vanlig toa. Den kan man ha med på resor, besök hos bekanta etc. 
……………………………………………. 
När toa saknas eller är svåråtkomlig kan man använda t.ex. Pipinettepottan. Den finns också som Travel Kit, en engångsvariant som tar minimal plats t.ex. i handväskan. Den finns i två modeller, den ena för kvinnor, män och barn och den andra modellen fungerar för den som är svag i händer eller kropp och kan också användas av kvinnor i rullstol. 
Har man svårt att kunna torka sig i baken finns även medtagbara hopfällbara toatorkare. 
……………………………………………. 
När dusch saknas kan man förutom tvättlappar och våtservetter använda t.ex. förfuktade tvätthandskar, fickdusch och ”hårtvättmössa” till vilken man inte behöver vatten. 

Fler tips och mer utförliga beskrivningar samt inköpsställen finns i min blogg: Klicka här  

BloggarTextilochtips och handikapptips  

Bloggarna är ideella och har inte  någon försäljning eller vinstintresse.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: