Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 2168 ggr
Leffe
1/19/16, 9:39 PM

Ränna gör bowling mer poppis för rullstolsburna

Nyligen fick Falu Bowlingklubb ett bidrag från Lions club på 5000 kronor. Pengarna har gått till en så kallad Gotlandsränna som ska underlätta för rullstolsbundna att spela bowling.

Läs mer och se video Dalarnas Tidningar

Annons:
RuiXue
1/22/16, 12:06 AM
#1

Bowling är tack och lov en aktivitet som börjat bli mer och mer anpassad så att alla ska kunna bowla, åtminstone så länge lokalen i sig är tillgänglig! 

Nyligen öppnades en helt nyanlagd bowlinghall i orten där jag bor, första bowlinghallen vi någonsin haft på orten och den är suverän i tillgänglighetsaspekt! Finns sån där ramp/ränna med om man inte kan slänga iväg klotet själv. När jag bowlade där i December så bowlade jag dock "vanligt" och ställde mig faktiskt upp för att inte riskera att skada rullstolen även om jag vet att det går att bowla i rullstol med 😂 Fick självklart sota för det efteråt, men roligt var det!

Jennie


thenameless
1/23/16, 4:12 AM
#2

Går det at sikta med den där rännan eller välter man bara ner klotet i den riktningen rännan råkar vara åt?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
1/28/16, 6:26 AM
#3

Man får sikta och sedan släppa iväg klotet om man använder rännan

Jennie


thenameless
1/28/16, 9:26 AM
#4

Okej, Jag tänkte att om det inte går att ställa in siktet för användaren hade et ju inte varit värt det??

Fast jag är rutten bowlare själv så jag vet inget

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

stiffeimalmo
2/16/16, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bowling med eller utan Gotlandsränna i Malmö, Medlemskap 100 kr per år.

Föreningen Värnet Malmö

040-611 64 26

thenameless
2/16/16, 6:10 PM
#6

Tack för informationen. Se av oss som har vägarna förbi Malmör borde ju testa

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Lassegolvet
4/19/16, 1:55 PM
#7

Vilket kul initiativ! Bowling som är så fantastiskt. Senast jag lirade var när jag bodde i Solna, sedan dess har det inte blivit så mycket av det tyvärr.

Upp till toppen
Annons: