Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1427 ggr
thenameless
12/30/15, 4:13 PM

Rullstolsmannen utlämnas

Mannen som under fjorton år levde gott på och svindlade försäkringskassan på miljoner genom att hävda sig arbetsoförmögen och i behov av assistans då han var "rullstolsbunden".

Blev avslöjad av sina semesterbilder från  runtom världen. När då staten hävdade att han ljög, hävdade han orättvisa och sökte asyl i Brasilien. Som nu avslagit aansökan och han vänras skickas hem till sit forna fädernesland.

Snopet….                         javascript:nicTemp();

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Farwuq
12/30/15, 4:16 PM
#1

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

bernil55
1/1/16, 11:59 PM
#2

Hurra tror jag, men för trött för att läsa just nu. 😴

RuiXue
1/2/16, 2:05 AM
#3

Riktigt bra! Det är sådana som han som förstör för oss som lever med riktiga funktionshinder och verkligen är i behov utav assistans för att klara vardagen! Det är ju på grund av sådana fuskare som regelverket blivit mer strikt, och utredningarna kring någons assistansbehov blivit rent kränkande mot den personliga integriteten!

Jennie


thenameless
1/3/16, 4:21 PM
#4

#3 Precis så är det ju. Man kan ju undra hur assarna missat att han var mer eller mindre fullt frisk? Var de bara glada att ha jobb och tacksamma för resorna? Eller var det mer bakom

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
1/4/16, 4:36 AM
#5

Ja, man kan ju fundera på varför inte assistenterna reagerade! Eller så kanske han bara skenanställde folk som aldrig var på plats?

Jennie


thenameless
1/4/16, 6:06 PM
#6

Ofta i sådana här fall anställer de ju släktingar. vet inte om det var så i detta fall?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
1/7/16, 5:04 AM
#7

Jo, men det framgår inte i artikeln vem som jobbade för honom. Men vore himla konstigt om det var assistenter som jobbade hos honom igenom ett etablerat assistansbolag, och som inte var vän eller familj till honom.

Jennie


Farwuq
1/7/16, 6:32 AM
#8

På något sätt har han lurats. Jag som är MS-sjuk och hankar mig fram känner mig kränkt av en sådan man. Pengar som skulle behövs för "min vård" läcker till sådan kräk.
😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

thenameless
1/7/16, 5:00 PM
#9

Instämmer

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
1/9/16, 1:07 AM
#10

Jag får inte ens assistans för att jag är "för frisk" bara för att jag fysiskt kan göra allt själv och det inte tas någon hänsyn till konsekvenserna utav en utförd handling, eller att jag inte klarar det var dag. Dagens stora idag var att ta en dusch, men några dagkläder har jag inte fått på mig, orkade inte helt enkelt, kroppen vart för trött och sliten!

Jennie


thenameless
1/9/16, 2:19 PM
#11

trist, själv är jag glad att jag inte behöver assistans, men depp att jag inte har råd med städhjälp

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
1/11/16, 12:27 AM
#12

Min situation är knappast unik. Känner många runt om i landet som har stort behov av hjälp men som ingen får, eller på sin höjd får hemtjänst. Hemtjänst är förvisso bra, för dom som det passar, men har man ett aktivt liv utanför hemmet så är det assistans som är det bästa alternativet så man själv får välja vem, vad, hur och när. Hemtjänsten har sitt schema och är inte lika anpassningsbara. Till en vän till mig kommer hemtjänsten 06:30 när hon uttryckligen sagt åt dom att komma klockan 09:00 till exempel!

Jennie


thenameless
1/11/16, 5:29 PM
#13

Hemtjänsten har väldigt många kunder under dagen. så föratt alla ska kunna få hjälp i rimlig tid så förlorar man lite frihet i val av sovmorgnar osv. Din vän kan kanske förhandla om ett byte med någon som får hjälp senare på förmiddagen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
1/12/16, 5:18 AM
#14

Grejen är den att det inte bara drabbar henne när hemtjänsten kommer instövlandes 06:30, det går ut över hennes dotter med! Och det är just frukost de behöver hjälp med bland annat, och det äter de klockan 09:00 så vid 06:30 har de inget hjälpbehov alls i det hushållet utan då sover de!

Jennie


Farwuq
1/12/16, 7:03 AM
#15

6:30 är jag redan på jobbet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

bernil55
1/12/16, 11:33 AM
#16

#14 Vidrigt!

Jag har bara städhjälp än och den har jag lyckats styra så de kommer 9.00, och inte innan, möjligen lite senare.  Det tar 3 tr för mig att bli så pass vaken och klar att jag kan ta emot dem och det sista är ett (avancerat) toabesök i lugn och ro.

Men när det blir personlig omvårdnad blir det annat….

#8 Jag har också MS.

thenameless
1/12/16, 7:08 PM
#17

Tur att inte aktörerna bakom hemhjälpsföretagen sitter och skålar  på en strand i tropikerna för era pengar…🤔

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: