Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1511 ggr
Gittan
2015-12-15 23:10

De missade julbordet när färdtjänstbilen inte kom

I söndags skulle Bengt och Elsie Persson i Insjön åka och äta julbord i Rättvik. Men resan blev aldrig av. Elsie behöver färdtjänst för att åka så långt, men den bil de bokade en vecka i förväg, kom inte. Man blev ledsen, säger Elsie Persson.

Sveriges Radio

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
bernil55
2015-12-16 09:59
#1

Fruktansvärt tråkigt! Det får bara inte hända! :-(

Hörde nyss om en tjej i Göteborgstrakten som beställt färdtjänst till en sjukhusbesök, hon skulle röntgas. Flera bussar uteblev och hon kom aldrig till sitt besök utan fick beställa ny tid. :-(

RuiXue
2015-12-18 02:18
#2

Sådant som inte får hända, men tyvärr händer allt för ofta!

Jennie


thenameless
2015-12-18 14:14
#3

Sånt har nog hänt under hela färtjänsbussarnas historia? jag har iaf hört om sånt här sen jag var liten, Nära 40 år nu. En av de största anledningarna till att jag alltid har åkt taxi istället och jag beställer den nästan alltid samma dag så den inte glöms

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Skorpion76
2015-12-23 13:52
#4

Jaha, tack för det! Visst blir man ledsen, men tyvärr är et här ingenting som förvånar mig! Strul med färdtjänsten är vanligare än vad man ror och nu är jag så trött på dem att jag hellre åker vanlig taxi om jag ska någonstans! Jag orkar inte längre ha med dem att göra!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

bernil55
2015-12-24 23:02
#5

Det ska inte vara så, men nu råder bara "billigt", inget annat.
Det är väl rent förb…..!

RuiXue
2015-12-25 03:24
#6

När jag ska på möte i Göteborg så hör jag oftast med vänner som hör till samma gäng och bor längs med vägen, om de vill hänga på med mig istället för att åka färdtjänst eller kollektivt till och från mötena. Man får hyfsat lätt in tre rullstolar och tre personer i bilen som jag kör, åtminstone när två av rullstolarna är rätt så små! Jag kör ju ändå förbi där de bor, så då är det ju himla lätt att bara svänga förbi, plus att det spar på miljön att åka i en bil när det är möjligt, och mina vänner slipper färdtjänsten de gångerna i alla fall 😂

Jennie


Annons:
Vixxen
2015-12-25 17:09
#7

#6 Klokt tänkt! 👍 Smidigt och lättsamt för dina vänner! Vad kör du för bil?

RuiXue
2015-12-27 05:06
#8

Kör en Volvo 940, så det blir lite "crip tetris" när man ska ha in tre rullstolar, men det fungerar! Min rullstol och en till i bagaget och så isärplockade som möjligt, och den tredje rullstolen i baksätet med fälld rygg och drivhjulen bortplockade. Då går det jättebra att vara tre pers och ha tre rullstolar i en vanlig Sedan. En kombi hade varit betydligt lättare på alla sätt, vi håller väl på att leta eftersom det underlättar i alla lägen med kombi och både jag och pappa skulle behöva automatväxlat nu och farthållare.

Jennie


Upp till toppen
Annons: