Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1959 ggr
Eda
11/25/15, 9:34 PM

SPECIALTROSA och KALSONG VID INKONTINENS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Foto WundiesDet är inte bara kvinnor som har inkontinensbesvär, även många män har det, speciellt de som har prostataproblem. 

Många tycker att trosinlägg kan irritera och dessutom upplevas som ”skämmigt” vid omklädning t.ex. vid gympa och bad. Men nu finns snygga trosor/kalsonger med ”inbyggda” skydd. Trosorna kan ta upp 30 ml vätska och kalsongerna 50 ml, de säljs av Wundies.
Den enda nackdelen som jag ser det att de är inte direkt billiga.

Mer om dessa går att läsa på min blogg Textilochtips, se:
Underkläder för dam och herr avsedda för personer med rörelsehinder, inkontinens eller stomi 

BloggarTextilochtips och handikapptips

Textilochtips och handikapptips har referenswebbplatser på Facebook

**Gilla gärna och dela!
**

Bloggarna är ideella och har inte  någon försäljning eller vinstintresse.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
11/25/15, 10:16 PM
#1

Tack för bra information!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
11/30/15, 4:40 AM
#2

Kan tänka mig att det där kan vara smidigt just i lägen när man kanske vill vara mer diskret med sin problematik, som typ på badhus i omklädningsrummet där det är mindre roligt att gräva fram en Tena ur väskan. 

Men känns inte så väldigt hygieniskt. Ett trosskydd kan man ju byta flera gånger per dag, men trosor har man ju som regel 1-2 par per dag bara så det skulle ju bli ett himla bytande av trosor om man nu hör till den kategori som behöver byta skydd flera gånger per dag. Men ja, just när man vill vara diskret som i omklädningsrum så är det absolut en bra uppfinning!

Jennie


Eda
11/30/15, 8:29 AM
#3

Jag håller med om att det kan bli ofräscht, men de är inte tänkta för större läckage. Många personer som vanligtvis inte har några problem utan endast får det vid tillfälliga ansträngningar som t.ex. vid gympa, nysningar etc. tror jag att det skulle kännas som en extra säkerhet med dem.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
11/30/15, 8:36 AM
#4

Jennie, jag håller med dig, men jag tänkte sponrant som Eda beskriver att det är bra för dem med små läckageproblem i första hand.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: