Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1585 ggr
Leffe
11/4/15, 11:15 AM

Två bolag som är ett vann upphandlingen

Taxi Kurir och Taxi 020 vann upphandlingen av taxifärdtjänsten i Stockholm inför 2016. Båda bolagen ägs av Fågelviksgruppen.

Annons:
thenameless
11/4/15, 10:52 PM
#1

Det har vi ju tagit upp i en annan tråd tidigare. Men de har u vunnit upphandlingen i flera år i rad. Varför reagerar inte konkurrensverket när de skapar monopol på Färdtjänstmarknaden?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
11/5/15, 9:15 AM
#2

Jag är inte så kunnig på sånt men nog låter det skumt…

thenameless
11/5/15, 2:07 PM
#3

Så har det varit länge Fågelviksgruppen äger inte bara dessa två bolag. Jag tror att ett krav för att de skulle få ensamma ha färdtjänsten var att just Kurir och 020 Skulle fortsätta drivas som separata företag. Så har Konkurrensverket slingrat sig runt  monopol frågan tidigare i andra branscher

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Catwoman
11/7/15, 1:31 PM
#4

De som blir lidande av dessa anbud med låga priser är förarna. Vilket i sin tur kan drabba kunderna

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

RuiXue
11/9/15, 1:33 AM
#5

Känner flera som vägrar åka med speciellt Taxi Kurir, och i vissa län är det stora problem med de stora bolagen med diverse avtalsbrott och gud vet allt, ändå blir inte regionerna av med de bolagen då de måste ta de lägsta anbuden, och storbolagen kommer med det lägsta… Men man får vad man betalar för i vissa fall!

Jennie


Leffe
11/9/15, 1:41 AM
#6

Tyvärr får den som åker färdtjänsttaxi inte välja vem de ska åka med. Vi som åker specialbuss beställer direkt från bolagen. Jag väljer aldrig Taxi Kurir. Tar i första hand Samtrans och i andra hand Taxi 020.

Annons:
RuiXue
11/9/15, 1:44 AM
#7

Har vänner som inte åker med färdtjänsten om det är Taxi Kurir som kommer, utan då beställer de ny bil istället om de har tid till det, så illa är det.

Jennie


thenameless
11/9/15, 2:06 PM
#8

De gånger jag åker taxi får inte jag heller välja bolag. Det gör färftjänstbeställningen åt mig. Nu har jag inga problem med något bolag så det stör mig inte . Men så finkar det här iaf. Vet inte om jag skulle kunna lägga in veto mot vissa företag?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: