Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2902 ggr
MissHoppetossa
10/1/15, 9:27 PM

Aktivitetsarmband och rullstol

Är det någon som testat, eller som vet om/hur aktivitetsarmband funkar när man sitter i rullstol?

Blir det vettig registrering, eller får man bara fram knasdata?

Annons:
Michaela-N
10/1/15, 9:40 PM
#1

Vad är det du vill mäta? Du rör ju inte på dig något.

MissHoppetossa
10/1/15, 10:33 PM
#2

Jo rör mig gör jag. Att köra manuell rullstol är definitivt att röra på sig.
Jag vill veta vad aktivitetsarmbandens funtioner visar om det sitter på en person som använder rullstol, jämfört med en gående person.

thenameless
10/2/15, 10:34 AM
#3

Intressant men jag har aldrig testat såna. Testade stegräknare en gång men den  balla ur fullständigt pga min gångstil

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
10/3/15, 1:41 AM
#4

Tror inte den kan mäta som en stegräknare, men styrs den via GPS på något sätt så bör den kunna mäta avstånd i alla fall.

Jennie


thenameless
10/3/15, 3:12 PM
#5

Antar att de mäter olika saker med bättre teknik? Stegräknaren hängde inte med alls. Jag tror inte ens den var exakt när vi prova på farmor och hon var bara gammal vid tillfället.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

annzoo
10/25/15, 5:52 PM
#6

cykeldator kanske är bättre?

Annons:
thenameless
10/26/15, 12:28 AM
#7

i kombination med aktivitetsarmband och cykeldator kan det kanske göra något? Cykeldator hade vi på racerstolarna när jag var aktiv. Den mätte fart och distans oma man ställde in den samt tid. Det var längesen så de var inte så avancerade då. De borde ju gå att kombinera idag? sen tror jag inte att jag kunde den nåt bra?

Borde ju gå att koppla en pulsmätare till en sån så man kan få en kalorimätare??

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: