Annons:
Etiketterforskningutveckling
Läst 921 ggr
thenameless
9/27/15, 6:49 PM

Supersnabb teknik designar alla gener

En ny teknik har tagits fram för att aktivera och avaktivera gener och celler på ett nytt snabbt vis som kan bota ärftliga sjukdomar mm Kanske även hjälpa människor  i realtid?

Fascinerande är det i alla fall.  Läs mer här

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
DesK
9/28/15, 8:40 AM
#1

Waow, det låter hoppingivande!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bernil55
9/28/15, 10:10 AM
#2

Är nyvaken men har läst lite grand. Det  låter fantastiskt!

thenameless
9/28/15, 3:38 PM
#3

Ja det står ju specifikt att det kan hjälpa er med sjukdomar. Jag som är förlamad fick inte lika mycket hopp : Men lite mer än vanligt iaf bara hoppas de kan erbjuda hjälp under min livstid. Fast med min vanliga tur kommer jag säkert anses för gammal för att slösa resurser på

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Vixxen
9/29/15, 5:11 PM
#4

Man kan  alltid hoppas på en lösning! Tänk vad många olika sjukdomar och fel man skulle kunna bota och åtgärda! Vilka besparingar i samhället och minskat lidande för folk!

thenameless
9/29/15, 7:08 PM
#5

Citat Observera Citat : "Förenklat handlar det om ett vapen som vissa bakterier använder för att klippa sönder och oskadliggöra gener i invaderande virus. Överraskande nog fungerar klippmekanismen även hos andra organismer, från svampar till människa, trots att den inte finns där naturligt.

– Varför den försvunnit från vårt immunsystem under evolutionen vet jag inte, men hittills har vi inte hittat någon organism där den inte fungerar, säger Emmanuelle Charpentier."

Baa för att inviga er som inte orkadade klicka på länken

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: