Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1398 ggr
Leffe
2015-09-16 17:41

Färdtjänstbussupphandling i Stockholms län

Den som reser med rullstolstaxi i Stockholms län kommer att kunna välja mellan sju taxibolag från och med nästa år. Landstingets nya upphandling har haft större fokus på kvalitet än tidigare.

De sju vinnande taxiföretagen är:

  • Ekeröbilarna AB
  • Haninge & Nynäshamns Taxi AB (ny)
  • Samtrans Skol- Handikapptransporter Stockholm AB
  • Sirius Omsorg Holding AB (ny)
  • Södertälje Taxi AB
  • Taxi 020 AB
  • Taxi Kurir i Stockholm AB
Annons:
RuiXue
2015-09-20 01:12
#1

Hoppas för allt i världen att det blir bättre kvalitet nu än innan!

Jennie


thenameless
2015-09-20 04:14
#2

Ja taxi kurir/020 har ju delat med sig lite. om de inte äger de andra bolagen också?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2015-09-20 10:44
#3

Vad jag vet så äger de inte Samtrans och Sirius i alla fall. Sirius är ett gammalt bolag som körde åt färdtjänsten förr, men började senare köra egna körningar direkt åt kommunerna. Så nu är de tillbaka

thenameless
2015-09-20 20:15
#4

Fågelviksgruppen  heter moderbolaget som äger ganska många taxibolag i Stockholms län. De hade  i förra upphandlingen monopol på färdtjänsten.i Stockholms län.

Fågelviksgruppen ägs numera i  av investment fonden H.I.G. Capital-gruppen.

Som är en amerikansk investerings bank om jag förstår rätt.

Lite intressant fakta tyckr jag iaf

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2015-09-20 23:53
#5

Samtrans och Sirius kör inte taxi

thenameless
2015-09-21 11:23
#6

Ok ja de kör bara färdtjänstbussar fast Samtrans verkar ju  försöka bredda verksamheten åt alla möjliga håll. Så det är väl vara en tidsfråga?

Just ja om ingen kopplat det så ingår både Taxi 020 och Taxi Kurir i Fågelviksgruppen tillsammans med Taxi Norge sch ett otal mindre bolag

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
2015-09-25 01:58
#7

Är det inte Taxi 020 som har så himla dåligt rykte? Vet att det är något bolag i Stockholm som fått otroligt många klagomål mot sig från färdtjänstresenärer.

Jennie


Leffe
2015-09-25 02:02
#8

#7 När det gäller specialbussarna som jag åker kan jag säga att jag tycker bäst om Samtrans. Sedan kommer Taxi020 och sist kommer Taxi Kurir. Har Samtrans inget fordon ledigt tar jag 020

RuiXue
2015-09-27 03:04
#9

Eller om det var Taxi Kurir… Får höra med mina kompisar i Stockholm. Vet bara att det var något bolag som fått himla många anmälningar emot sig, varav flera från en av mina vänner med.

Jennie


Upp till toppen
Annons: