Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 1156 ggr
Eda
9/14/15, 3:02 PM

Tips på Parasport

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nu gjort ett inlägg i min blogg som handlar om parasport. Jag tror att det är jätteviktigt för såväl gammal som ung också om man är rullstolsburen, om det är möjligt, att röra på sig.  

I mitt blogginlägg har jag listat vilka olika sorts parasporter som finns och hur man hittar platser var dessa kan utföras. Vidare finns där länkar till olika sportorganisationer, sportgrenar, hjälpmedel, tidskrifter och Facebooksidor om parasport samt var man kan söka bidrag till dessa aktiviteter.  

På bilderna ser ni paralympicmästaren och elitdrottaren**Helene Ripa 
**Foto: Paulina Borg och

Alex Öhgrensvensk mästare i bordtennis för män i rullstol. 
Fotot taget på Hjultorgets hjälpmedelsmässa i Stockholm 2014-05-20 av Torbjörn S. 

Länk till mitt inlägg om parasport: PARASPORT (idrottsaktiviteter för personer med funktionsnedsättning)

Mina bloggar  Handikapptips och Textilochtips  har referenswebbplatser på Facebook 

Gilla gärna och dela!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
thenameless
9/14/15, 8:37 PM
#1

Pingis har jag lirat men jag har ruttet bollsinne

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
9/16/15, 9:40 AM
#2

Jag har skjutit pistol, men mest fältskytte och det var i terräng som inte lämpar sig för dåliga ben/rullstolar etc.

Fast jag minns en farbror som hade en skadad (vriden) fot och ändå tog sig fram. Beundrade honom mycket!

RuiXue
9/20/15, 1:11 AM
#3

Har testat rullstolsbasket på ett läger med Unga Rörelsehindrade, och rullstolsinnebandy, och det är sjukt kul! 

Rullstolsbasket finns runt 4 mil ifrån där jag bor så ska försöka testa det igen med det laget framöver. Finns även rullstolshandboll ett par mil bort från där jag bor, och ska nog testa det med! Fördelen med parasport är att man inte har så mycket press på sig som i "vanlig" sport, allt är på individens egna villkor på en helt annan nivå eftersom alla (eller i alla fall nästan alla) har någon form av funktionsvariation.

Jennie


thenameless
9/20/15, 4:09 AM
#4

Jag har ju även köt andra sporter men det var det som var på bild

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: