Annons:
Etikettneurologiskt-handikapp
Läst 2056 ggr
Eda
5/29/15, 5:40 PM

Rehabiliteringsanläggningar i varmare klimat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På min handkapptipsblogg har jag just gjort ett inlägg, där man kan läsa om vilka anläggningar det finns i varmare klimat för reumatisk sjukdom och neurologisk sjukdom eller skada samt psoriasis. Vidare har jag skrivit om vad som fodras för att kunna söka rehabilitering, kostnader m.m. 

”Den vanligaste orsaken till att man inte beviljas rehabilitering utomlands är att det landsting man tillhör har tillsatt begränsade medel till denna form av rehabilitering.” (Citat från Vårdguiden)  

Även Försäkringskassan, arbetsgivare och vissa ideella föreningar kan bidra till kostnaden. Om man får avslag kan man i regel som sista utväg själv stå för kostnaden (ev. genom lån).  

Mer står att läsa på min blogg. Klicka här  

Foto: Svenska Res hemsida

Bloggar: Textilochtips och handikapptips

Båda har referenswebbplats på Facebook – gilla gärna och dela!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
RuiXue
6/22/15, 12:44 AM
#1

Härligt! Ska nog försöka få komma iväg på någon form av rehabiliteringsresa då jag tenderar att må bättre i lederna när det är varmare ute. Har till exempel mindre smärtor i kroppen nu än jag har på höst, vinter och vår. Smärtfri blir jag aldrig, men värme gör liksom att smärtan tenderar vara mindre intensiv.

Jennie


bernil55
7/17/15, 11:19 AM
#2

Och jag skulle föredra Iiiiisland eller nåt annat kallt. 🙂

Men vi med MS är verkligen olika, många mår bra av värme, en del klarar det inte alls.

thenameless
7/17/15, 4:08 PM
#3

Förr skickade de väl folk med ledvärk till varmare länder automatiskt nästan?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Eda
4/14/19, 11:00 AM
#4

Foto: SRC:s hemsida

En hel del har ändrats sen jag skrev texten, så text och länkar är nu uppdaterade. Se: https://handikapptips.wordpress.com/2015/05/28/rehabiliteringsanlaggningar-i-varmare-klimat-for-reumatisk-sjukdom-och-neurologisk-sjukdom-eller-skada/#more-2634

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: