Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 5107 ggr
RuiXue
5/12/15, 9:28 PM

Klotterplank #21

Gamla tråden började bli riktigt lång så tänkte det kunde vara passande med en ny igen. 

Den gamla tråden finner man här: http://rorelsehinder.ifokus.se/discussions/547c985e8e0e747349002bac-klotterplank-20?discussions-1

Jennie


Annons:
RuiXue
5/21/15, 4:28 AM
#1

Ja, vad säger man? Kallaste Maj månad på många år! Nu får det gärna ta och bli sommar så att man slipper frysa halvt ihjäl så fort man sticker ut näsan utanför dörren!

Jennie


thenameless
5/21/15, 8:37 PM
#2

Idag var det tydligen var,t? tyvärr jobbar jag inomhus igen så jag såg inte solen förrän det var dags att gå hem

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
5/24/15, 3:12 PM
#3

Bara måste! 🥳 🥳 🥳

Jennie


thenameless
5/24/15, 11:02 PM
#4

Trevligt för honom. Måns liv och karriär verkar cirkulera runt melodifestivaler. Så trevligt för honom att han fick vinna.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

thenameless
5/31/15, 10:01 AM
#5

Söndag, Snart dags för BRUNCH!

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
6/15/15, 12:52 PM
#6

Det var lugnt här. Och jag tittar bara in och säger hej.

Och så kan jag berätta att fåglar är en av mina passioner.  Även trastar duger, särskilt när de är små. Har nu ett trastbo precis utanför fönstret, det blir kul att följa utvecklingen.  🙂

Kan ej skicka med nåt foto nu för jag gör backup…

Annons:
thenameless
6/15/15, 11:13 PM
#7

Fåglar härstammar ifrån dinosaurierna, du har en liten" raptor" utanför fönstret :-)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
6/22/15, 12:31 AM
#8

Hoppas alla haft en riktigt skön Midsommar! 

Själv har jag njutit ute i solen (nej, jag skojar inte!) ute vid Läckö slott utanför Lidköping! Så sent som i förmiddags satt jag ute och solade en stund innan det var dags att ta sig hemåt, i mitt fall med en liten omväg förbi Blomberg för att ta en fika på kafét där Lisa Holm arbetade. Ville gärna åka dit för att ta en fika, se alla blommor och skriva några rader i kondoleansboken. Passade bra att göra det på vägen hem i eftermiddags då Blomberg ligger bara ett par mil utanför Lidköping.

Jennie


thenameless
6/22/15, 6:24 PM
#9

Hos mig i Mälaren regnade det och/eller var mulet hela helgen tyvärr. Det blev sol söndag kväll men det var så dags då :-(

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

thenameless
8/14/15, 12:14 AM
#10

I helgen ska det tydligen bli sol och det var riktigt bra idag för att vara i år… 😃

Kanske får vi lite sommar?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
8/15/15, 1:26 PM
#11

Det är sommar i Östersund idag, till glädje för alla normala. Och det ska vara ungefär s3åhär hela veckan. Egentligen perfekt sommar, runt 20' och vind, men  jag är ändå inne och kör AC och städar. Är på humör för det!

thenameless
8/15/15, 5:37 PM
#12

Här är det sommar och sol. har varit i flera dagar nu jag är fortfarande chockad. Kanske därför jag är inomhus?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
8/21/15, 7:42 AM
#13

Har varit ganska inaktiv hela sommaren. Har även hunnit med en semesterresa till Kreta sedan sist. Var iväg förra veckan och kom hem igen i Lördags.

Jennie


Annons:
thenameless
8/25/15, 10:38 PM
#14

Jag är sjuk igen. fick svår förkylning i söndags och nu har jag feber ont i huvet och halsen. Det sprutar snor ur nästan särskilt när jag nyser… FML som jag brukar säga. och nu när vädret började ta sig även om det varit molnigt idag

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
8/26/15, 1:10 AM
#15

Men nej! Förkylningar har man ju aldrig tid med, speciellt inte såhär års!

Jennie


thenameless
8/26/15, 9:57 PM
#16

Mindre skoj. är lite bättre idag har inte ätit någon alvedon iaf. har tid på HC imorn för att lag punkan också. så lite har jag fått gjort.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
8/31/15, 6:06 PM
#17

Har anmält intresse för en lägenhet som passar mina behov bättre (ska även ringa bostadsbolaget och förklara läget), och nu har jag även gästbloggat i lokaltidningen i och med en mässa på Torsdag där jag ska stå en del.

Jennie


thenameless
8/31/15, 9:53 PM
#18

#17 Har din sjukdom blivit värre då eftersom du behöver byta bostad?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
9/4/15, 7:51 AM
#19

Effektiv grammatikundervisning

Varning för ovårdat språk. 

Äntligen en svenskalektion som man förstår!

Har du svårt för att skilja på substantiv, adjektiv och verb?  Här kommer en liten lathund som gör grammatikundervisningen mer effektiv:

1. Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "jävel" efter: Klockjävel, gubbfan, hammarjävel och så vidare

2. Adjektiv är ord som du sätter "skit" före:  Skitbra, skitgod, skitsnygg och så vidare

3.  Verb är ord som du sätter "utav helvete" efter: Drack utav helvete, körde utav helvete, dansade utav helvete och så vidare

På det här sättet är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete

Avskrift från Facebook

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
10/10/15, 12:50 AM
#20

#19 😂 😂 😂 Den är bara SÅ bra!

Jennie


Annons:
RuiXue
10/10/15, 12:52 AM
#21

Säger bara det: SE UPP I TRAPPEN! Nu har Svensson lagt in backen! 😃 Gjorde idag trappdebut i rullstolen genom att backa ner för några trappsteg bara för att prova! Gick jättebra så nästa steg blir att försöka framåt på bakhjulen med! Var förvisso bara ett par trappsteg, men någonstans ska man ju börja!

Jennie


thenameless
10/10/15, 1:14 AM
#22

Se upp med "fläskpressarna" när du backar nerför trappor och barnvagnsrännor.

Fastnar de i ekrarna kan du vurpa, har hänt mig någon gång, har inte vurpat men det blev jäkligt krångligt att ta sig loss

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

bernil55
10/11/15, 12:56 PM
#23

Hu, vad jag tycker det låter otäckt! Ni gör det så bra!

bernil55
10/11/15, 1:03 PM
#24

Kan nån förklara Guldmynt för mig? Brukar ej bry mig men upptäckte att jag har några.

Om jag trycker "köp" får jag då först mer info om vad det är jag köper? Jag fattar ju inget! :-O

thenameless
10/11/15, 10:05 PM
#25

#24 Jag har samlat en massa jag med. Man kan/kunde tydligen gå in på en iFokus shop och använda dem som valuta för att få ut diverse reklammaterial som muggar och pennor eller plusmedlemskap typ. Vet inte om det finns kvar? Men jag roar mig med att plocka upp ett mynt då och då

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
10/11/15, 10:14 PM
#26

Jag har inte heller någon jättekoll på det där med guldmynten, men brukar roa mig med att samla dem ändå. 

Är nog ingen fara med sidoskydden när jag backar ner för trappor, försöker hålla mig en bit ifrån kanten och är alltid noga med att allt sitter som det ska på rullstolen.

Jennie


thenameless
10/11/15, 10:18 PM
#27

#26 Du är inte lika fet som jag, Och har kanske en dyna som ligger kvar bättre? jagvrider mig i stolen och då följer dynan med

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
10/11/15, 10:24 PM
#28

Nja, har sittbredd 45 🤪

Däremot ligger dynan rätt bra, jag har en StimuLITE Contoured XS och kardborren i botten passar något med kardborren i rullstolen. Men även den gamla Varilite Meridian dynan låg kvar bra.

Jennie


thenameless
10/11/15, 10:28 PM
#29

Jag har original dynan i plyschtyg…. har ingen aning om vad jag har för bredd? De sa de troligen på HC men det har jag förträngt :-)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

DesK
10/12/15, 5:38 AM
#30

Bernil55 Guldmynten använder du för att skicka hälsningar med någon figur och du kan också ge bort en månads Insider. Jag skickar en hälsning till dig 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
10/12/15, 9:20 PM
#31

#29 Men jösses! Sån dyna skulle jag nog aldrig kunnna sitta på 😂 Tryck, stöt och vibrationskänslig även om ingen jätterisk för trycksår föreligger, plus att bäckenet kräver mycket positionering 🤦‍♂️

Jennie


thenameless
10/13/15, 10:05 AM
#32

#31 Det är inga större problem för mig förutom att jag måste korrigera den rätt ofta

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
10/14/15, 10:39 PM
#33

#32 då har du tur

Jennie


RuiXue
10/14/15, 10:40 PM
#34

Fy tusan vad kallt det är ute! Har redan tagit fram vinterstövlar och yllejacka och ändå frös jag som en tok ute förut! Nu ligger jag på en värmedyna för att inte frysa inne…

Jennie


Annons:
thenameless
10/15/15, 12:48 AM
#35

Jag använder fortfarande min huvjacka den är tunn men funkar än så länge för mej

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
10/15/15, 6:18 PM
#36

Tog fram en tunn vinterjacka idag. Men frös ändå! Får kanske ta fram rejäla vinterskor redan då det är fötterna som nästan är värst. Just nu ligger jag med duntofflor på mig under täcket och fötterna är ändå som isklumpar trots att det gått en timma under täcket nu 🤪

Jennie


thenameless
10/15/15, 11:37 PM
#37

Varma fötter är viktigt om man fryser har man varma fötter brukar man hålla värmen i resten av kroppen bättre. Sätt på dig varma sockor också

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
10/17/15, 2:18 AM
#38

Först var det lokaltidningen, igår ringde GT och idag under eftermiddagen ringde P4 Sjuhärad i Borås. Jösses säger jag bara… Men men, kan det leda till en positiv förändring för alla som bor i eller besöker orten så är det värt att offra sig 😛 Jag brukar annars föredra att vara rätt så tillbakadragen… 

Är lite småsur nu med. Igår (Torsdag) när jag skulle iväg på ett möte så tvärvägrade bilen att starta, den bara stod och hostade! Bränslepumpen som gått åt skogen… Bilen har varit på verkstad hela dagen men blev inte klar idag så nu står vi utan bil tills på Måndag åtminstone. Men på Måndag får den allt bannemej vara klar för då har vi eventuellt planer på att åka till annan ort för att äta middag på någon restaurang!

Jennie


bernil55
11/19/15, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Vinter!

bernil55
11/19/15, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Knäppt genom köksfönstret.

RuiXue
11/30/15, 5:02 AM
#41

Första snön kom den 19/11 här nere utanför Göteborg, men då bara i luften. Nu ikväll/natt har det kommit 1-2cm snö på ganska kort stund och var slask även i Göteborg under dagen. Körde Bead åt en vän som tillverkar Bead cyklarna, under Klimatmanifestationen i Göteborg i eftermiddags. Vi var rätt många som trotsade det dåliga vädret!

Men det händer verkligen inte vart år heller, att det kommer snö den Första Advent! 

Hoppas alla haft en riktigt fin dag!

Jennie


Annons:
thenameless
11/30/15, 8:37 AM
#42

Var det någon klimatmanifestation i Stockholm? i så fall missade jag den Vilken organisation anordnade den i gbg?

Lite kallt kanske men hade varit kul att delta

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/3/15, 11:34 PM
#43

Det var manifestationer lite varstans i landet tror jag. Minns inte vem det var som fixade manifestationen, tror det var något samarbete mellan flera olika miljöorganisationer.

Jennie


thenameless
12/4/15, 10:52 AM
#44

Okej, jag är nedstämd och går knappt ut utom för att handla längre så jag missar sånt t o m ifall de sker i min förort

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/10/15, 11:24 PM
#45

Jag är mest hemma och vilar i sängen om jag inte är ute på något enstaka event eller möte. Måste vila mycket både före och efter jag är ute på något, annars går det inte alls

Jennie


thenameless
12/11/15, 1:17 PM
#46

#45 Jag har nog sagt det föryt? Men din sjukdom låter väldigt jobbig. jag beklagar igen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/15/15, 10:08 AM
#47

Äsch, den går att leva med! Men kunde jag välja bort en del av den så vore det smärtan. Att vara funkis kan jag leva med, likaså att vara trött mycket, men värken, den kan verkligen förstöra en hel dag…

Jennie


RuiXue
12/15/15, 10:12 AM
#48

Var uppe i Stockholm i helgen, bodde på Quality Hotell Globen och det var riktigt bra där! Gjorde dock misstaget att vilja se Globen och Tele 2 på lite avstånd så tog en omväg på väg till hotellet vilket innebar att rulla upp för den långa backen till Tele 2 arena för att komma till hotellet 😂 Hade dessutom ryggsäck på ryggstödet och kabinväska på fotbågen, men det gick! 

I Lördags när jag skulle tillbaka till hotellet en sväng från Farsta så var hissen i Farsta ur funktion, den hade fungerat tidigare på dagen när jag kom men ja… Irriterad, trött och utan ork att ställa mig upp så åkte jag helt sonika upp i rulltrappan sittandes i rullstolen, så nu har man testat (och klarat) det med! 

Kan dock INTE rekommendera att man som funkis besöker Skrapan på kvällstid! Total funkofobi från vakterna där och de verkar inte ha något intresse utav att få kunder till restaurangerna en våning upp.

Jennie


Annons:
thenameless
12/15/15, 1:38 PM
#49

#48 Du menar köpcentret i gamla skatteskrapan?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/18/15, 2:21 AM
#50

Kan hända, vet bara att det kallas skrapan och ligger rätt nära Skanstull på Götgatan. Men dit går jag inte på kvällstid igen trots att restaurangen vi var på där var bra! För krångligt att komma till och från restaurangen på grund av väktarnas fixa idéer med att stänga hissen.

Jennie


thenameless
12/18/15, 2:10 PM
#51

Då är det den.  Byggnaden innehöll tidigare Skatteverket innan de flyttade.

Jag har aldrig varit där med rullstol så jag har inte testat hisarna. Väktare är ett jobbigt släkte, jag känner flera stycken Varför de stänger hissarna kan man ju undra?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/18/15, 11:18 PM
#52

Väktarna påstår att det är för att butikerna på våningen inte är öppna. So what liksom? Det är väl bara att sätta upp ett rep eller nåt vid hissen så att det är avspärrat mot gången med butiker, men öppet mellan hissen och restaurangerna som ligger där! Sätt upp en kamera eller ställ en väktare där med om det nu är så jäkla farligt. Men nej, de stänger hissen så att det blir ett jäkla hallå för rörelsehindrade besökare och familjer med barnvagn!

Jennie


thenameless
12/19/15, 3:08 PM
#53

Du får ta med dina kompisar och sätta er nedanför trappan och kräva att få komma upp och äta..Dig ensam kan de säkert vara fräcka nog att skicka iväg men är ni flera är det mycket pengar de missar, så då lär de nok kunna öppna hissen plötsligt?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
12/21/15, 3:11 AM
#54

Vi var 5 pers i rullstol varav en permobil som skulle ut och käka middag tillsammans i Skrapan, så ensam var jag inte… 
När vi skulle ner igen så fick en assistent åka ner i rulltrappan för att ta hissen upp och släppa in oss i hissen, annars hade det aldrig gått! Men tänk om man inte har någon assistent eller ledsagare med sig då?

Jennie


thenameless
12/21/15, 1:41 PM
#55

Aha så hissen var helt frikopplad ifrån den våningen? bara? Jag trodde att den var avzstängd eller liknande. Bra att de löste sig i alla fall

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
RuiXue
12/24/15, 2:59 AM
#56

Hissen var igång, men dörren till "rummet" där hissarna var, var låst så man inte kunde komma in där för att ta hissen upp eller ner. Men ja, med hjälp utav assistent så gick det till slut att komma ner! Men man kan ju tycka att de borde kunnat lämna dörren till hissarna olåst och hellre placera ut en väktare på våningen så att ingen smiter iväg bort mot butikerna (vilket folk ändå kunnat göra som de löst det nu då det enda som spärrar vägen mot hissen är ett band)

Jennie


bernil55
12/24/15, 3:02 PM
#57

Den där historien lät avancerad.  Götgatan är i alla fall spännande så jag ska nog snart ta en tur igen på Google Maps. Tror en FB-vän sagt han jobbat i nån skatteskrapa, så då har jag kollat där omkring.

Upp till toppen
Annons: