Annons:
Etikettövrigt
Läst 1733 ggr
millam
3/20/15, 12:41 PM

Elrulle på finlandsfärja

Nån som åker med elrullstol, som haft med den på finlandsfärja? Hur funkar det? Tänkte närmast på att komma in i hytten, dom skarpa svängarna och smala korridorerna. Nån som har tips om hur det kan funka bäst? Har mini Grosser, 66cm bred 135cm lång. Har kontaktat repektive bolag, som i sin tur kollat med färjorna. Har inte fått nåt vettigt svar..

Annons:
VildaVittra
3/20/15, 12:49 PM
#1

Man begär en handikappanpassad A-hytt vid bokningen, så brukar det gå bra. 66 cm låter ju inte hur brett som helst.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

millam
3/20/15, 4:07 PM
#2

Det var närmast svängradien jag var oroad för, från korridoren till hytten. Om nån har erfarenhet? Man ser aldrig elrullar på dom båtarna..

VildaVittra
3/20/15, 8:22 PM
#3

#2 A-hytter är högre upp i båten och där brukar det inte vara lika snävt. Och om du inte åker ensam kan du frikoppla rullen och be ditt sällskap köra rullen ut från hytten om din svängradie skulle vara för stor ändå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thenameless
3/20/15, 9:47 PM
#4

Småhytterna är för trånga för en elrulle skulle jag tro men de större A_hytterna  funkar nog som vittran säger

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
3/20/15, 10:10 PM
#5

Handikapphytt funkar nog, frikoppla var ju en bra idé! Tack, tror jag skulle kunna vara mogen o testa! Bra att veta för framtiden också!

thenameless
3/21/15, 6:52 PM
#6

Du kommer nog in med en el-rulle i en vanlig hytt men det finns ingen vändradie vad jagkan minnas? Men finns handikapphytt så "parta" på.

Annars är det nog de störe 1:a-2:a klass hytterna som gäller?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
millam
3/21/15, 7:55 PM
#7

Kostar multum.. då åker jag hellre till solen för pengarna😃

Javisst, man måste backa ut ju.. frikoppla då med, kanske..

thenameless
3/22/15, 11:40 AM
#8

Frikoppla om du har någon som kan dra ut dig? Om du inte har någon backväxel.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

RuiXue
3/22/15, 11:53 PM
#9

Det är nog bäst att satsa på handikappanpassad hytt både för utrymmet i hytten och svängradien. Minicrosser har ju betydligt större svängradie än en joystickstyrd Permobil med som vänder runt sin egen axel.

Jennie


thenameless
3/23/15, 9:42 AM
#10

Så liten och smidig stol som möjligt är väl ledordet. Fast det skulle jag ha för alla stolar alltid (utom fåtöljer)

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
3/23/15, 11:37 AM
#11

Ja.. bara handikapphytt kan komma i fråga.

Funderade faktiskt på att åka till hamnen nån dag och be dom att få köra ombord och testa medan färjan står i kaj… det enda raka, hoppas dom går med på det. Bara dyka upp där, då kan dom väl inte neka bara nån hytt råkar vara ledig. Men det brukar det ju, folk går ju av..

thenameless
3/23/15, 11:57 AM
#12

De har ju olika klasser på hytterna också, men vet du vad du vill kolla går det nog?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
3/24/15, 11:45 AM
#13

Ja, jag vet var dom hytterna finns. så ingen fara så.. bara jag får tid och ork till det, så. Den båten står ju här en hel dag, varannan dag. Inte kan dom väl neka en gammal handikappad tant en sån sak? Annars får det bli manuell stol. Får nån av sällskapet köra mig om backarna blir för mäktiga. Fast det vore ju bra att vara säker för senare tillfällen också, en trehjuling har rätt stor svängradie..

Annons:
RuiXue
3/25/15, 1:37 AM
#14

Får du inte åka ombord och undersöka själv så kan du ju i alla fall prata med personalen, visa hur scootern kör och fråga om de tror att den fungerar ombord på båten och i vilken typ av hytt.

Jennie


thenameless
3/25/15, 10:00 AM
#15

En sån där trehjulig elmoppe/scooter som feta amerikaner och gamlingar brukar åka borde ju vara smidig om ni har tillgång till sådana?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: